Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
În acest an, patru plăți din zece vor fi făcute cu cardul
Comerţul on-line din România va creşte cu cel puţin 15% în acest an, în timp ce plata cu cardul se va afla pe un trend ascendent, de 39%, inclusiv în mediul rural, relevă o analiză întocmită de către dezvoltatorul local al unei soluţii integrate de comerţ.
Conform studiului, se estimează că numărul magazinelor on-line cu peste o mie de comenzi pe zi se va tripla în următorii trei ani, iar cele mai mari creşteri vor fi în categoriile casă și amenajări interioare, farmacii şi modă.
„În acest moment sunt maximum 100 de magazine on-line pe piaţa locală care primesc peste 1.000 de comenzi pe zi, dar în următorii 3 ani numărul acestora se va tripla pe fondul a cinci tendinţe de transformare digitală, care vor defini comerţul on-line local. (…) Pe termen mediu, piaţa se va «aşeza» şi centra în jurul unor marketplace-uri, tendinţa globală fiind de consolidare a coşului de cumpărături într-un singur loc. Consumatorii vor avea destinaţii preferate de shopping şi vor dori să facă toate achiziţiile dintr-un singur loc“, explică Cristi Movilă, reprezentant al VTEX, compania care a realizat studiul.
Totodată, la capitolul plăţi, se va semnala o creştere la operaţiunile cu cardul şi cu dispozitivele mobile, inclusiv în mediul rural.
„Rata de penetrare a plăţii on-line a crescut cu 50%, atingând 36% în 2020. Pentru anul 2021 estimăm o pondere de 39%. Acum, oamenii petrec mult timp on-line, iar cumpărăturile on-line sunt mai la îndemână. Unii utilizatori s-au mutat din oraşele aglomerate către zonele rurale, astfel că ne aşteptăm să vedem o creştere a plăţilor cu cardul inclusiv în zona rurală“, afirmă Elena Gheorghe, manager PayU România. (C. Z.)