Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Lumea pe scurt

Lumea pe scurt

Data: 13 Martie 2008

Bulgarii ar putea înapoia banii de la UE

Michael Mann, purtător de cuvânt pentru agricultură şi dezvoltare rurală al Comisiei Europene, a declarat, pentru Deutsche Welle, că Bulgaria ar putea returna anumite fonduri europene. „Dacă suspiciunile de fraudă se confirmă, Bulgaria va trebui să returneze o parte din bani“, a declarat oficialul european. Declaraţia vine la o săptămână distanţă de decizia Comisiei Europene de a sista o parte din plăţile pentru fermierii din Bulagria (Phare şi Sapard), din cauza unor suspiciuni de fraudă. Între timp, relatează novinite.com, ministrul de externe, Ivaylo Kalfin, a aruncat vina asupra „anumitor politicieni bulgari, care preferă să bombăne prin Bruxelles, în loc să dezbată problemele la Sofia“.

Finlandezii, premiaţi pentru protecţia consumatorilor

Premiul pentru cea mai bună campanie de sensibilizare a consumatorilor europeni a fost acordată Finlandei, pentru un joc pe internet destinat să îi sensibilizeze pe tinerii consumatori în legătură cu drepturile şi obligaţiile care le revin în calitate de cumpărători on-line. Estonia, Irlanda, Norvegia, Regatul Unit şi Ungaria au câştigat premii speciale în cadrul primului concurs european pentru desemnarea celei mai bune campanii naţionale pentru protecţia drepturilor consumatorilor. În total, au fost nominalizate 27 de proiecte pe teme variate, precum drepturile pasagerilor aerieni, frauda pe internet, publicitatea înşelătoare şi informaţii din domeniul alimentar. În viitor, pentru a marca Ziua europeană a drepturilor consumatorilor, acest premiu va recompensa, anual, campania naţională care i-a informat cel mai bine pe consumatori cu privire la drepturile lor. Prezenţa pe piaţă a unor consumatori bine informaţi contribuie la modelarea pieţei şi la încurajarea concurenţei.

15 martie, ziua consumatorului european

În acest an, Ziua consumatorilor europeni se concentrează asupra faptului că nu întotdeauna consumatorii pot face alegeri în cunoştinţă de cauză, de exemplu, atunci când nu pot vedea preţurile clar afişate sau când nu pot compara uşor ofertele. Este nevoie ca politica privind protecţia consumatorilor să remedieze acest aspect. Ideea care stă la baza Zilei europene a drepturilor consumatorilor este sensibilizarea consumatorilor europeni prin manifestări ce vor fi organizate peste tot în Europa, seminarii privind drepturile consumatorilor şi centre de informare mobile.

Produse alimentare la discreţie, la Barcelona

Zilele acestea, în Spania, la Barcelona se desfăşoară Salonul Internaţional pentru Industria Alimentară şi de Băuturi „Alimentaria“ 2008. Târgul Internaţional „Alimentaria“ , care se va încheia astăzi, este inclus în programul de participare a agenţilor economici la târguri şi expoziţii internaţionale, cu sprijin de la bugetul de stat, în anul 2008. Evenimentul este cotat de specialişti ca unul dintre cele mai importante care se organizează la nivel internaţional. La ediţia din acest an, au participat aproximativ 5.000 de societăţi considerate lideri în producţia şi distribuţia alimentară de băuturi, precum şi un număr de 155.000 companii specializate pe achiziţii, din 155 de ţări. Târgul a fost împărţit pe sectoare şi a cuprins 13 saloane destinate producţiei de familie. Industria alimentară spaniolă a fost prezentă la Salonul „Alimentaria“ 2008 într-un procent de 85%.