Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Mai multe ore de practică şi implicarea companiilor de pe piaţa muncii

Mai multe ore de practică şi implicarea companiilor de pe piaţa muncii

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 28 Noiembrie 2012

Învăţământul profesional şi tehnic trebuie adaptat cerinţelor pieţei muncii, pentru a oferi şanse de integrare absolvenţilor.

Secretarul de stat Stelian Fedorca a declarat că politicile educaţionale pentru viitor în România vizează, printre altele, adaptarea învăţământului profesional şi tehnic la piaţa muncii, asigurarea unei educaţii de calitate şi eficiente prin creşterea numărului orelor de practică şi implicarea companiilor.

"Accentul va cădea pe învăţământul profesional şi tehnic, pe modalităţile de a-l face mai atractiv pentru elevi, dar şi pe necesitatea educării adulţilor, care trebuie pregătiţi să facă faţă noilor provocări economice. De asemenea, nu vor fi neglijate nici categoriile sociale defavorizate", se arată într-un comunicat remis de Ministerul Educaţiei.

Burse lunare pentru stimularea învăţământului tehnic

Cu ocazia forumului Strategiei pentru Regiunea Dunării a Uniunii Europene, desfăşurat marţi şi miercuri în oraşul german Regensburg,

secretarul de stat pentru învăţământ preuniversitar, Stelian Fedorca, a prezentat în ce fel priorităţile-cheie care se regăsesc în politicile educaţionale din România sunt compatibile cu provocările pe care le presupun dezvoltarea şi susţinerea de noi competenţe.

"Obiectivele politicilor educaţionale ale României în acest domeniu sunt colaborarea regională, adaptarea învăţământului profesional şi tehnic la cerinţele pieţei muncii, asigurarea unei educaţii de calitate şi eficiente, prin creşterea numărului de ore alocate practicii, prin implicarea companiilor de pe piaţa muncii şi pregătirea profesorilor. De asemenea, în ceea ce priveşte şcolile profesionale, statul român acordă o bursă lunară pe toată perioada şcolarizării", a precizat secretarul de stat.

Elevii români vor avea şansa să facă practică în Germania

Una dintre numeroasele soluţii pe care ţările semnatare ale Strategiei Dunării o pot adopta pentru a spori atractivitatea acestei forme de învăţământ şi a creşte şansele de integrare a absolvenţilor pe piaţa muncii este, potrivit secretarului de stat, aceea de a finanţa proiecte comune ce vizează pregătirea resurselor umane din regiune în domeniul învăţământului profesional şi tehnic şi continuarea schimbului de experienţă la nivelul elevilor.

În acest sens, Ministerul Educaţiei din România are în vedere dezvoltarea unor colaborări cu Ministerul Educaţiei din regiunea germană Baden Wurtemberg.

La forumul din Germania au fost prezenţi şi cancelarul Angela Merkel, comisarul european pentru politică regională, Johannes Hahn, ministrul român al afacerilor europene, Leonard Orban, şi reprezentanţi ai oraşelor dunărene.

Forumul, organizat de Guvernul din Bavaria şi Comisia Europeană, este prima întâlnire de acest gen de la lansarea Strategiei Dunării, în 2011.