Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Marile destinaţii turistice ale Europei suferă puternic din cauza crizei

Marile destinaţii turistice ale Europei suferă puternic din cauza crizei

Data: 21 August 2009

Cafenelele din Veneţia aproape goale, şezlongurile de pe plajele spaniole la fel, iar cei care se pozează sub Turnul Eiffel sunt tot mai puţini. Cele mai cunoscute destinaţii turistice ale Europei se află într-o criză majoră, din cauza absenţei turiştilor străini. Criza din turism se simte cel mai greu în Franţa, cea mai vizitată ţară din lume, cu aproape 80 de milioane de turişti străini anul trecut. Guvernul francez estimează că, la finalul sezonului estival, numărul străinilor care aleg Franţa drept destinaţie turistică va fi mai mic cu 30% faţă de cel din 2008.

Principala rivală europeană a Franţei, Spania, scapă mai uşor, cu o scădere estimată a numărului de turişti de 10% în sezonul estival, după o scădere generală de peste 11 procente în primele şase luni ale anului. Plajele celebre de pe Costa del Sol, odinioară pline până la refuz de germani şi britanici, sunt aproape goale. Pline rămân butoaiele de bere care-i aşteptau pe turiştii din cele două ţări: scăderea estimată a consumului de bere este de 13,5% faţă de 2008. Toate acestea, în ciuda faptului că Guvernul spaniol a ajutat turismul cu un miliard de euro de la începutul crizei.