Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Mersul cu trenul, din nou la modă

Mersul cu trenul, din nou la modă

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 13 Ianuarie 2010

Tot mai mulţi oameni călătoresc cu trenul, care este de trei până la zece ori mai puţin poluant decât avionul sau autoturismele, potrivit CNN. Aproximativ 80% din liniile ferate ale Europei sunt electrificate şi pot trece la alimentarea cu energie regenerabilă, lucru deja posibil în Suedia. Statele europene, prin operatorii naţionali de transport feroviar, recurg la acţiuni de promovare a călătoriilor cu trenul ca fiind mult mai ecologice şi aproape la fel de rapide, pe distanţe scurte, ca şi călătoriile aeriene.

Operatorii din mai multe ţări au început să dezvolte oferte şi rute noi ca urmare a numărului tot mai mare de solicitări în ceea ce priveşte călătoriile cu trenul. Interesul este cu atât mai crescut, cu cât acest mijloc de transport este de până la zece ori mai puţin poluant decât avionul, potrivit „CNN“.

Reţeaua de ştiri americană acordă un spaţiu amplu interesului anumitor guverne ale lumii pentru extinderea reţelelor de cale ferată şi adaptarea lor la alimentarea cu energie regenerabilă. De exemplu, CNN susţine că guvernul chinez a făcut cele mai ambiţioase investiţii în special în reţeaua de cale ferată rapidă, amintindu-se aici inaugurarea, în decembrie 2009, a unei linii ferate rapide între oraşele Wuhan şi Guangzhou, care reduce călătoria de la zece la trei ore. Trenul, eficient din punct de vedere energetic, atinge o viteză medie de 350 de kilometri pe oră, fiind mai rapid decât mijloacele de transport asemănătoare din Europa şi Japonia.

Tot chinezii au inaugurat cea mai mare gară din Asia - Beijing South, clădirea fiind construită din peste 60.000 de tone de oţel şi 490.000 de metri cubi de beton, fiind dotată cu 3.246 de panouri solare.

Interesul pentru acest tip de transport va creşte şi mai mult dacă se ţine seama de faptul că, potrivit estimărilor, până în 2020, pasagerii vor putea călători mai repede cu trenul decât cu avionul pe jumătate dintre cele mai aglomerate rute aeriene europene.

Compania canadiană Bombardier este dată exemplu când se vorbeşte despre profitul transporturilor feroviare în dauna celui aerian. Astfel, în timp ce divizia sa aeriană se luptă să supravieţuiască, cea feroviară, Bombardier Transportation, şi-a mărit veniturile până la 2,5 miliarde de dolari în octombrie 2009.

„Trăiesc şi muncesc în Europa şi am văzut că există o promovare mai intensă pentru utilizarea transportului feroviar ca o alternativă mai puţin poluantă“, a declarat Melanie Francis, reprezentant al GreenPeace International.

Statele europene promovează transportul feroviar

În Franţa, de exemplu, SNCF, operatorul feroviar de stat, desfăşoară o campanie de promovare sub numele de „Eco Mobility“, campanie ce include şi folosirea panourilor solare ca semne publicitare. Şi operatorul naţional german Deutsche Bahn promovează transportul mai puţin poluant, celor care îşi fac rezervare online arătându-li-se câtă energie s-ar risipi, precum şi cantitatea de emisii de carbon rezultată în urma transportului cu avionul sau cu automobilul.

Din 1990 până în 2005, căile ferate europene şi-au redus emisiile de dioxid de carbon cu 21%. Mai mult, trenurile moderne cântăresc mai puţin şi au o aerodinamică mai bună, iar aproximativ 80% din liniile ferate ale Europei sunt electrificate. Ca urmare a acestui aspect, ele pot trece, fără probleme, la energia regenerabilă atunci când va fi disponibilă în reţea.

În Suedia, acest lucru se întâmplă deja, operatorul naţional SJ cumpără doar energie regenerabilă de la centrale hidrologice şi eoliene.