Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Pe scurt

Pe scurt

Data: 28 Ianuarie 2009

Britanicii, încurajaţi să consume produse autohtone

Cotidianul britanic „Daily Mirror“ a lansat o campanie de încurajare a publicului să cumpere numai produse britanice, pentru a-şi ajuta companiile naţionale să facă faţă mai uşor crizei şi să nu-şi disponibilizeze angajaţii. „Este timpul ca noi, cei din Marea Britanie, să ne preocupăm de noi înşine. Să fim serioşi; nimeni altcineva nu ne va ajuta. Tot ce trebuie să facem este să cunoaştem care sunt produsele şi serviciile oferite de companiile britanice şi să luăm decizia de a le sprijini mai întâi pe aceasta“, se afirmă, în mesajul semnat în ediţia de luni a „Daily Mirror“, de către Sir Alan Sugar, cunoscut om de afaceri şi vedetă mediatică în Marea Britanie. El cere tuturor producătorilor britanici să sprijine campania „Buy British“ (Cumpără britanic), marcându-şi clar produsele cu un mic steag britanic, pentru ca publicul să recunoască mai uşor produsele autohtone.

Se pot depune cereri pentru comerţul stradal de Mărţişor

Primăria Sectorului 2 a început să primească, de la cei interesaţi să obţină autorizaţii temporare, cererile pentru autorizarea comerţului cu produse, cum ar fi mărţişoarele şi alte cadouri, specifice zilelor de 1 şi 8 Martie. Astfel, peste 200 de mici meşteşugari şi-au anunţat intenţia de a-şi vinde produsele în sectorul 2, mulţi dintre ei solicitând chiar două sau trei spaţii comerciale. Autorizaţiile urmează să fie aprobate şi eliberate de Primăria Sectorului 2 începând cu data de 16 februarie, produsele specifice putând fi comercializate în intervalul 19 februarie-8 martie a.c. Principalele zone puse la dispoziţie de Primăria Sectorului 2, pentru utilizarea temporară a locurilor publice, sunt în piaţa Rosetti, Piaţa Iancului, Calea Moşilor, Şoseaua Colentina, Şoseaua Ştefan cel Mare, Şoseaua Mihai Bravu, Bulevardul Carol şi Bulevardul Dacia.

Amenzi date pentru nerespectarea drepturilor nefumătorilor

Inspectorii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor au verificat, în perioada 5-16 ianuarie 2009, respectarea Legii 349/2002 pentru prevenirea efectelor consumului produselor din tutun la peste 2.150 de operatori economici din alimentaţia publică, discoteci şi alte spaţii publice cu destinaţie similară, se arată într-un comunicat al ANPC. Astfel, au fost controlate restaurante, baruri, bufete, cafenele, pizzerii, fast-food-uri şi cofetării, dar şi discoteci, cluburi, săli de biliard sau cazinouri. Astfel, 3% din totalul celor controlaţi aveau spaţiile puse în întregime la dispoziţia fumătorilor, în cazul a 7% din total delimitarea spaţiilor nu asigura izolarea completă a fumătorilor de nefumători. Neasigurarea unei ventilaţii funcţionale în spaţiile destinate fumătorilor s-a constatat la 69 operatori economici (3% din totalul celor controlaţi).