Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
Piaţa de peşte din România, trend ascendent
Piaţa de peşte din România înregistrează un trend ascendent, cel mai vândut fiind macroul, potrivit unui studiu local, citat de Agerpres. „Principalele segmente de piaţă sunt peştele congelat şi peştele proaspăt. Ultimii ani au adus o creştere a segmentului fructelor de mare, dar acesta este încă în faza de iniţiere. Sursa principală de aprovizionare în piaţă este importul, producţia autohtonă fiind în continuare la un nivel relativ redus”, se arată în același studiu. Potrivit datelor Ministerului Agriculturii, românii consumă între 4 şi 4,5 kilograme de peşte pe an, adică de cinci ori mai puţin decât media înregistrată în ţările Uniunii Europene (UE), iar importurile de peşte reprezintă peste 80% din consum. În UE, consumul mediu anual de peşte este 20 de kilograme pe locuitor, dar şi aici sunt variaţii foarte mari, în funcţie de tradiţie. În Ungaria, consumul este de 2-3 kilograme pe locuitor/an, în timp ce în Portugalia sau Spania ajung şi la 50 - 60 de kilograme. La nivel mondial, cei mai mari consumatori de peşte sunt japonezii, cu peste 90 de kilograme pe locuitor/an.