Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Pneurile vor fi clasificate pe clase, în funcţie de „cât consumă“

Pneurile vor fi clasificate pe clase, în funcţie de „cât consumă“

Data: 09 Aprilie 2009

▲ Deputaţii europeni propun etichetarea pneurilor în funcţie de consumul de combustibil ▲ Consumatorii vor putea alege pneuri mai silenţioase şi eficiente din punctul de vedere al consumului ▲

Membrii Parlamentului European susţin că noile reguli privind etichetarea pneurilor vor duce la o reducere a consumului de combustibil echivalentă cu scoaterea din circulaţie a 1,3 milioane de automobile.

Pneurile sunt responsabile pentru 20-30% din consumul de combustibil al unui autovehicul, iar un nou sistem de etichetare a acestora îi va ajuta pe europeni să aleagă pneurile care respectă mediul înconjurător. „Pneurile cu rezistenţă redusă în rulare pot duce la reducerea consumului de combustibil cu 10%“, a spus deputatul european Ivo Belet, care a redactat un raport referitor la propunerea de directivă a Parlamentului European şi a Consiliului privind etichetarea pneurilor în ceea ce priveşte eficienţa consumului de combustibil şi alţi parametri esenţiali.

Noul sistem de etichetare va presupune folosirea unor clase de eficienţă privind consumul de combustibil, de la „A“ - verde, cel mai eficient, şi până la „G“ - roşu, cel mai puţin eficient. Furnizorii vor mai fi nevoiţi să indice pe etichetă nivelul zgomotului în rulare şi cel al aderenţei pe suprafeţe umede.

Raportorul Belet insistă asupra faptului că noile reguli sunt foarte simple şi pot aduce beneficii substanţiale atât consumatorilor, cât şi mediului înconjurător. „Alegerea pneurilor ecologice va deveni foarte simplă datorită noului sistem comun; pneurile eficiente pot reduce semnificativ consumul de carburant şi emisiile de gaze cu efect de seră“, a spus domnul Belet. Raportul privind etichetarea pneurilor a fost adoptat în Comisia pentru Industrie pe 31 martie şi va fi votat în plen la Strasbourg în luna mai.

Pentru a creştere siguranţa circulaţiei rutiere şi reducerea consumului de carburant, Parlamentul European a emis o directivă privind obligativitatea dotării tuturor modelelor noi de autoturisme şi autovehicule utilitare cu sistemul ESP(r).

Programul Electronic de Stabilitate - ESP(r) a fost dezvoltat de Bosch şi permite evitarea a până la 80% din accidentele cauzate de alunecarea roţilor, afirmă responsabilii firmei Bosch.