Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
Primăvară europeană pentru elevii europeni
Proiectul, aflat la a şasea ediţie, se desfăşoară între 25 martie şi 30 iunie şi este deschis tuturor şcolilor europene. Scopul campaniei este de a promova dialogul între elevii şi profesorii europeni şi de a permite acestora să îşi consolideze cunoştinţele despre Uniunea Europeană şi să-şi împărtăşească opiniile pe această temă.
„Primăvara europeană“ este o campanie anuală promovată de Comisia Europeană (CE), care încurajează şcolile să-şi rezerve una sau mai multe zile în calendar pentru a organiza manifestări care stimulează dezbaterile pe marginea temelor europene. CE consideră că un astfel de proiect oferă tinerilor ocazia să îşi exprime opiniile şi să-şi facă vocea auzită în Europa. Campania „Primăvara europeană“ are o temă diferită în fiecare an. În 2008, proiectul „Primăvara europeană“ se alătură iniţiativei „Anul european al dialogului intercultural“, în scopul de a promova dialogul între culturi şi de a mări gradul de conştientizare a diversităţii culturale printre tineri, una dintre valorile esenţiale ale patrimoniului cultural european. Ajunsă la cea de-a şasea ediţie, campania oferă asistenţă şcolilor care vor să deruleze activităţi în cadrul Anului european al dialogului intercultural. În acest sens, la nivel local, naţional şi european vor fi organizate numeroase activităţi şi manifestări. Anul acesta, proiectul se desfăşoară între 25 martie şi 30 iunie, o zi importantă în derularea activităţilor fiind data de 9 mai, Ziua Europei. „Primăvara europeană“ se adresează tuturor şcolilor din învăţământul preşcolar, primar, gimnazial şi liceal din Europa şi restul lumii. De asemenea, pot participa şi organizaţiile axate pe activităţi extra-curriculare, menite să dezvolte şi să întărească abilităţile ce vizează curriculumul. În toată această perioadă, echipa de proiect de la nivel central şi naţional va încuraja şi facilita vizitele personalităţilor publice locale, naţionale şi europene. Proiectul „Primăvara europeană“ a fost lansat în 2002, cu scopul de a mări gradul de cunoaştere al Uniunii Europene, al cetăţenilor şi instituţiilor sale, de a promova educaţia pentru cetăţenia europeană, atât prin activităţi tradiţionale, cât şi bazate pe tehnologie. Proiectul „Primăvara europeană“ este coordonat de European Schoolnet (EUN) în numele Directoratului General pentru Comunicare al Comisiei Europene. Campania face parte şi din „Planul D pentru democraţie, dialog şi dezbatere“.