Reprezentanții Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) reamintesc în această perioadă de dinaintea începerii Postului Nașterii Domnului câteva reguli privind alegerea produselor de post,
Programarea la vaccinare a populației se face online sau prin telefon
Ieri a început etapa a III-a de vaccinare anti-COVID-19, care se adresează populaţiei generale. Peste 1,5 milioane de persoane și-au făcut deja cont pe platforma electronică, din care aproximativ 500.000 sunt din rândul populaţiei generale, a anunţat duminică premierul Florin Cîţu.
„Dacă doriţi să vă vaccinaţi, înscrierea se face prin intermediul listelor de aşteptare. (...) Programarea se face online sau prin call center. Apoi veţi primi notificarea locului disponibil în centrul pentru care aţi optat”, a precizat premierul.
Potrivit acestuia, vaccinarea nu este obligatorie, dar este „singura soluţie pentru a reveni la normalitate cât mai curând”.
Listele de aşteptare pe judeţe pentru imunizarea împotriva noului coronavirus s-au deschis ieri, începând cu ora 9:00, pe platforma vaccinare-covid.gov.ro, însă utilizatorii sunt avertizați că, „în aceste perioade, este posibil ca aplicaţia să funcţioneze cu întârzieri”, potrivit Comitetului naţional pentru vaccinarea anti-COVID-19 (CNVA).
Notificarea persoanelor aflate pe lista de aşteptare se va realiza în funcţie de categoriile de vaccinare stabilite ca prioritare şi de ordinea de înscriere.
„Locurile libere dintr-un anumit centru de vaccinare vor fi disponibile doar pentru persoanele înscrise în lista deschisă pentru acel centru, cu respectarea prioritizării: 75% persoane din cadrul populaţiei cu risc (în vârstă sau cu boli cronice, n.r.) şi 25% lucrători din domenii esenţiale, iar în centrele în care rămân locuri libere vor putea să se programeze persoanele din etapa a III-a”, arăta CNVA.
Programările se pot realiza atât prin intermediul platformei electronice, cât şi prin telefon, la numărul de call center 021.414.44.25. (C. Z.)