Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Programul „Rabla“ riscă să devină ineficient

Programul „Rabla“ riscă să devină ineficient

Data: 19 Feb 2009

Programul „Rabla“, care dă speranţă industriei auto din Austria sau Germania, riscă să aibă în România avantaje doar pe hârtie. Şi asta pentru că drumul de la vechea maşină la cea nouă trece tot pe la bancă. Diferenţa de curs valutar între 2008 şi 2009 face ca majorarea primei de casare de la 3.000 la 3.800 de lei să nu însemne prea mult. Preţul maşinilor a rămas în euro, iar prima de casare anunţată la 1.000 de euro este de fapt de 900. Pentru a cumpăra o maşină nouă, un român are nevoie de cel puţin 5.000 de euro. Dacă nu poate da aceşti bani din propriul buzunar, românii au puţine şanse să-i obţină de la bănci, fiindcă acestea acordă tot mai greu credite de nevoi personale. Ca să poată spera totuşi la un credit, doritorul trebuie să câştige cel puţin 2.400 de lei pe lună. În cazul în care îşi doreşte o maşină ceva mai scumpă, de 10-12.000 de euro, cumpărată tot prin Programul „Rabla“, veniturile acestuia trebuie să depăşească 4.000 de lei.