Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Reţea de identificare a şoferilor care încalcă legea în ţările UE

Reţea de identificare a şoferilor care încalcă legea în ţările UE

Data: 21 Martie 2008

Actuala legislaţie europeană privind siguranţa rutieră va suferi modificări importante în perioada următoare, în ideea responsabilizării conducătorilor auto şi reducerii numărului de accidente rutiere cu victime. În acest moment, săvârşirea unor infracţiuni pe teritoriul unui stat membru, altul decât cel în care este înmatriculat autovehiculul, poate rămâne nepedepsită, chiar dacă s-ar putea solda cu moartea unei persoane. Comisia Europeană susţine modificarea acestui text de lege argumentând prin faptul că trei sferturi din decesele înregistrate pe şoselele Europei sunt cauzate de viteză excesivă, şofat în stare de ebrietate, nerespectarea semnificaţiei luminii roşii a semaforului şi nefolosirea centurii de siguranţă.

În acest sens, se va institui un nou cadru legislativ şi o reţea de schimb de informaţii care va permite identificarea conducătorilor auto care încalcă legea, pe întreg teritoriul Uniunii.

Uniunea îşi propusese ca, până în 2010, statisticile să confirme o scădere a numărului victimelor traficului rutier cu jumătate faţă de 2001, când 54.000 de persoane au murit pe şoselele Europei. Cu toate acestea, măsurile aplicate au fost, se pare, insuficiente de vreme ce în 2007 s-au înregistrat 43.000 de decese rutiere (echivalent cu cinci dezastre aviatice pe săptămână, în Europa) şi peste 1,3 milioane de accidente.

Comisia doreşte echiparea autoturismelor cu tehnologii de ultimă oră, ca de exemplu eCall. În cazul în care un autoturism este implicat într-un accident, tehnologia eCall ar permite apelarea automată a echipelor de urgenţă. Potrivit Comisiei, folosirea acestei tehnologii ar diminua numărul victimelor până la 2.500 pe an şi ar determina o reducere considerabilă a numărului de accidente grave. De asemenea, echiparea autoturismelor cu un dispozitiv de control electronic al stabilităţii, pentru a preveni deraparea, ar putea avea drept efect o reducere cu 15% a numărului de accidente mortale. (O.N.)