Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială România este al cincilea producător auto din UE

România este al cincilea producător auto din UE

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 26 Feb 2025

Țara noastră produce 5% din totalul maşinilor înmatriculate în Uniunea Europeană la ora actuală, iar industria auto autohtonă generează aproximativ 13% din PIB-ul național, potrivit cifrelor prezentate la o dezbatere de specialitate. Asociaţia Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) a propus Ministerului Mediului ca programul „Rabla” să se deruleze pe 5 ani și să fie unul singur, fără variantele „Clasic” şi „Plus”.

Industria auto este şi va continua să reprezinte unul dintre motoarele economice ale României. „Cifra de afaceri generată în 2023 a atins valoarea de 33 de miliarde de euro, adică aproximativ 13% din PIB-ul României, şi un procent la export de peste 27% în totalul exporturilor naţionale. (...) La finalul anului 2024, am înregistrat o creştere de 9,17% a producţiei de vehicule, la 560.000 de unităţi. România este la momentul actual pe locul cinci în Europa ca producţie de autoturisme. Fabricăm 5% din totalul maşinilor înmatriculate în Uniunea Europeană, deci stăm bine şi foarte bine în ceea ce priveşte exportul”, a declarat secretarul general al ACAROM, Adrian Sandu, la dezbaterea cu tema „Exportul, motor de creştere a economiei. Cum facem să nu îl «gripăm»?”, organizată săptămâna trecută.

În ceea ce privește balanţa comercială pe segmentul auto, aceasta este una pozitivă. „România exportă mult mai mult decât importă. Importăm componente, vehicule noi pe piaţa din România, dar exportăm mult mai mult. Exportul este undeva la aproximativ 30-31 de miliarde de euro, iar importurile de maximum 23-24 de miliarde de euro”, a menţionat Sandu, potrivit Agerpres.

Reprezentantul constructorilor auto s-a referit și la programele de tip „Rabla”, spunând că aso­ciația sa este în discuţii cu Ministerul Mediului în vederea modificării acestora. „Noi susţinem un program multianual, pe cinci ani, cum erau «cincinalele» pe vremuri. Asta deoarece dorim predictibilitate fiscală, legislativă, reglementară, pentru că e prima bază a dezvoltării pe principii sănătoase a unui business. În ceea ce priveşte programul «Rabla», ne dorim să fie un singur program, să nu mai avem Rabla Clasic şi Rabla Plus”, a declarat Sandu.

În opinia acestuia, valoarea ecobonusului ar putea fi mai mare dacă ar fi acoperită din certificate verzi. „Ce am observat anul trecut este că, scăzând ecobonusul pentru vehiculele electrice de la 10.000 la 5.000 de euro, automat şi piaţa a scăzut cu circa 32%. Automat, bonusul nu a fost suficient de atractiv pentru clienţii potenţiali de vehicule electrice”, a mai precizat reprezentantul ACAROM. Recent, o altă organizație de profil, Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din România, susținea necesitatea unui program „Rabla” cu subvenţii de 8.500 de euro pentru maşinile electrice, care să ofere predictibilitate cel puţin până în 2030. (C.Z.)