Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială România va deveni cel mai important producător auto din Europa Centrală şi de Sud-Est

România va deveni cel mai important producător auto din Europa Centrală şi de Sud-Est

Data: 02 Iunie 2008

Premierul Tăriceanu spune că, odată cu realizarea unei producţii anuale de un milion de automobile, la Dacia-Renault, România va deveni ţara cu cea mai mare producţie auto din sud-estul Europei, iar prin investiţia Ford - cea mai importantă ţară producătoare din Europa Centrală şi de Sud-Est. „Odată cu atingerea parametrilor de producţie pe care Renault şi i-a impus, aproape un milion de unităţi pe an, vom fi ţara cu cea mai mare producţie din Europa de Sud-Est, în domeniul construcţiei de automobile. Odată cu intrarea firmei Ford, vom ajunge să fim cea mai importantă ţară producătoare din Europa Centrală şi de Sud-Est“, a declarat Tăriceanu, vineri, la inaugurarea centrului de design de la Bucureşti. Tăriceanu a declarat că, în 1997, când a început discuţiile cu Renault pentru investiţia din România, în calitate de ministru al Industriilor, nu credea că va reuşi să aducă producătorul francez de automobile, în România, din cauza situaţiei economice precare a ţării - inflaţie ridicată şi deprecierea cursului de schimb.

Premierul a spus că, dacă în cazul Renault a existat o disponibilitate, în cazul grupului auto PSA Peugeot Citroen răspunsul a fost „net negativ“. Renault a inaugurat, vineri, la Bucureşti, centrul de design al companiei, din Europa Centrală, al şaselea centru de acest tip al producătorului francez. Primul a fost înfiinţat în 1989, la Barcelona, acesta fiind urmat de cele de la Paris, Coreea de Sud, India (Bombay) şi din America Latină. Potrivit directorului de design industrial al Renault, Patrick Le Quement, prin localizarea centrelor de design, în mai multe zone ale lumii, compania preia „tendinţele locale“ în materie de design. Grupul francez a anunţat, la sfârşitul anului 2006, că va aduce în România tot procesul de fabricaţie al automobilelor, inclusiv partea de design şi de cercetare. Activitatea de cercetare se va desfăşura într-un centru din localitatea dâmboviţeană Titu, investiţia fiind estimată la 450 de milioane de euro. Centrul va cuprinde o pistă de încercări pentru vehiculele multi-marcă, o secţie de inginerie pentru maşini, un centru de încercări mecanice şi departamente de informatică, contabilitate şi monitorizare a clienţilor. Centrul va fi inaugurat în toamna acestui an.