Necesitatea înfiinţării la nivel naţional a unei structuri specializate în intervenţii în situaţii de criză epidemiologică, microciparea animalelor din ferme şi modificarea legislaţiei, astfel încât să
Românii, tot mai conştienţi că o donație poate schimba vieţi
Una din două persoane a donat bani în timpul pandemiei, conform unui sondaj iniţiat de BCR, iar suma medie de bani donată de români a fost de 258 de lei. Cei mai mulţi (48%) au donat sume mai mici de 100 de lei, 18% au donat între 101 şi 200 de lei, iar 20% au donat sume cuprinse între 201 şi 500 de lei şi doar 10% dintre respondenţi au donat mai mult de 500 de lei din bugetul lor.
Conform studiului, care arată modul în care respondenţii s-au raportat la cauzele sociale, în special în contextul crizei sanitare, aproape jumătate dintre aceștia (49%) au donat bani pentru cauze caritabile în timpul pandemiei de COVID-19. În medie, un român participant la sondaj a donat de 3 ori în timpul pandemiei.
Suma medie donată de respondenţi în timpul pandemiei a fost de 258 de lei. Cei mai mulţi (43%) au făcut donaţii prin SMS, 26% au apelat la internet şi la serviciile bancare prin mobil, iar 23% au donat on-line, direct pe site-ul organizaţiei.
Când vine vorba despre cauzele pentru care au donat bani, aproape jumătate (46%) dintre respondenţi au declarat că au ajutat spitalele şi centrele medicale, iar 36% au donat către cauzele care luptă împotriva coronavirusului. Ajutorul românilor s-a îndreptat şi către copiii aflaţi în sărăcie, 33% donând pentru susţinerea acestora, urmaţi de persoanele fără adăpost, pentru care au donat 12% dintre respondenţi, şi de educaţie (10%).
Deşi majoritatea românilor au donat pentru spitale şi lupta împotriva COVID-19, 63% dintre participanţii la sondaj sunt de părere că cea mai mare nevoie de ajutor în aceste vremuri o au copiii şi ONG-urile care luptă împotriva sărăciei copiilor. Motivul pentru care mai mult de jumătate (58%) dintre cei chestionaţi au donat este conştientizarea că şi o sumă mică de bani poate ajuta mult. Pe de altă parte, românii care nu au donat declară că dacă ar dispune de un venit mai mare, atunci ar fi mai predispuşi să ofere bani organizaţiilor. Acest lucru se observă şi din faptul că 8 din 10 respondenţi sunt de acord cu afirmaţia „Suntem toţi în această situaţie împreună. Cei care îşi pot permite ar trebui să îi ajute pe cei aflaţi la nevoie“.
„Ne bucurăm să vedem rezultatele studiului, care ne confirmă (…) că românii au fost mult mai responsabili în perioada asta şi au susţinut organizaţiile care au avut nevoie de ei. Le mulţumim pentru ajutor şi îi încurajăm să doneze în continuare şi să fie conştienţi că orice sumă, oricât de mică, poate schimba vieţi“, declară Nicoleta Deliu, reprezentanta BCR. Studiul a fost inițiat de Banca Comercială Română (BCR), pentru platforma de fundraising Bursa Binelui, pentru a înţelege comportamentul românilor cu privire la donaţii, și a fost realizat on-line, la finalul lunii mai, pe un eşantion de 1.000 de persoane.
(Cristina Zamfirescu)