Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Subvenţie pentru achiziţia unei maşini electrice

Subvenţie pentru achiziţia unei maşini electrice

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Un articol de: Oana Nistor - 22 Aprilie 2016

De la jumătatea lunii mai pot fi achiziţionate autoturisme noi cu ajutorul tichetelor obţinute în urma casării maşinilor mai vechi de 8 ani. Cei care vor opta pentru un autoturism 100% electric vor primi o subvenţie totală de 6 mii de euro. De asemenea, în cadrul programului va exista şi o componentă de finanţare a infrastructurii electrice.

În primele trei luni din 2016 s-au vândut 126 de autoturisme hibride şi electrice, în creştere cu 113,6% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

În acest an Programul Rabla pentru stimularea înnoirii parcului auto naţional va avea trei componente şi va putea fi accesat de la jumătatea lunii mai. Prima componentă este reprezentată de varianta clasică ce va avea un buget de 145 de milioane de lei, iar valoarea tichetului va fi tot de 6.500 de lei ca şi în anul anterior. În program sunt admise la casare maşinile mai vechi de 8 ani. „Rămâne în vigoare prima de casare de 6.500 de lei, cu posibilitatea accesării suplimentare a două ecobonusuri pentru următoarele situaţii: un ecobonus de 750 de lei pentru cei care decid să caseze o maşină care generează o cantitată de emisii de dioxid de carbon mai mică de 100 de grame pe kilometru şi un bonus de 1.500 de lei pentru situaţia în care populaţia optează pentru un autovehicul nou cu un sistem de propulsie hibrid”, a spus ministrul mediului, apelor şi pădurilor, Cristiana Pașca Palmer. Dacă sunt respectate ambele criterii, un cetăţean beneficiază de ambele ecobonusuri, astfel costul maşinii noi va scădea cu aproximativ 9.000 de lei, bani decontaţi din bugetul de Mediu. Persoanele fizice sau juridice care pot beneficia de aceste facilităţi trebuie să aibă domiciliul sau reşedinţa în România, să nu aibă datorii faţă de bugetul de stat şi să deţină un autovehicul mai vechi de opt ani.

O nouă secţiune inclusă în program este Rabla Plus, cu un buget de 75 milioane de lei, prin care românii pot cumpăra maşini electrice 100%. În cadrul acestei secţiuni va exista, pe de o parte, o primă de 5.000 de lei acordată celor care vor să cumpere un automobil nou hibrid, iar pe de altă parte o primă de 20.000 de lei pentru o maşină 100% electrică. Persoanele care vor să aplice la Rabla Plus nu sunt obligate să caseze o maşină veche. Dacă însă cei care vor casa o maşină veche au în plan achiziţionarea unei maşini electrice, pot intra în posesia unui tichet valoric de 6.000 de euro. „Vrem să vedem pe șoselele din România cât mai multe vehicule nepoluante”, a spus ministrul mediului.

Programul din acest an prevede şi o a treia componentă, de finanţare a infrastructurii pentru maşinile electrice, în acest moment lucrându-se la un ghid de finanţare.

Estimările Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor (MMAP) arată că pentru ediţia din acest an a Programului Rabla vor fi scoase din uz 20.000 de maşini mai vechi de opt ani.

În primele trei luni din 2016 numărul autoturismelor hibride şi electrice vândute în România a consemnat o creştere de 113,6%, până la 126 de unităţi, faţă de acelaşi interval din anul precedent, după cum reiese din statistica Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), citată de Agerpres. Cea mai comercializată marcă auto ecologică a fost Toyota - cu 90 de unităţi (+181,3% faţă de T1 din 2015), urmată de Lexus (18 unităţi, +20%) şi Land Rover (6 unităţi, -14,3%). Datele APIA mai relevă că, pe întreg anul 2015, numărul autovehiculelor electrice şi hibride noi vândute în România a fost de 495 de unităţi, mai mult decât dublu (110%) comparativ cu anul 2014, când au fost comercializate 236 de unităţi.