Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Taxa auto va fi între 500 şi 3.000 de euro

Taxa auto va fi între 500 şi 3.000 de euro

Data: 20 Feb 2009

▲ Taxa auto redusă cu o treime va intra în vigoare la data publicării în „Monitorul Oficial“ a ordonanţei aprobate miercuri de Guvern ▲ Modelele cu motorizări de 1,4 litri vor avea o taxă de 500 de euro în cazul normelor Euro 1 ▲ Reduceri ale taxei au fost făcute şi în cazul maşinilor cu normele de poluare Euro 2, 3 sau 4 ▲ Reducerile de taxă s-au făcut cu o treime din valoarea stabilită de Guvernul liberal ▲

Taxa auto se va reduce la valori cuprinse între 500 şi 3.200 de euro pentru motorizările mai des întâlnite, de 1,4 şi de 1,6 litri, indiferent de norma Euro, iar în cazul maşinilor cu propulsoare mari Euro 2, proprietarul va plăti mai mult de 16.000 de euro. Taxa auto redusă cu o treime va intra în vigoare la data publicării în „Monitorul Oficial“ a ordonanţei aprobate miercuri de Guvern. Vor continua să fie exceptate de la plată autovehiculele cu motoare Euro 5, cu propulsoare electrice şi hibridele, precum şi modelele noi cu motorizări Euro 4 sub 2.000 de centimetri cubi (cmc). Modelele cu motorizări de 1,4 litri vor avea o taxă de 500 de euro în cazul normelor Euro 1. Pentru un motor de aceeaşi capacite cilindrică, dar care corespunde Euro 3, taxa va fi de aproape 860 de euro, respectiv de 1.460 de euro pentru propulsoarele Non Euro. Proprietarul unei maşini cu propulsor de 1.400 centimetri cubi (cmc) Euro 2 va plăti aproximativ 1.800 de euro, cea mai mare taxă astfel de cilindre. Printre maşinile cu astfel de propulsoare încadrate în normele Euro 2 se numără Opel Astra F şi Volkswagen Golf III. În cazul automobilelor cu motoare de 1.600 cmc, taxa va avea un cuantum de 880 de euro pentru propulsoare Euro 1 şi de 1.450 de euro pentru Euro 3. La motorizările Non Euro taxa va fi de 2.600 euro, iar la cele Euro 2 de puţin peste 3.200 de euro. Cumpărătorii de vehicule second-hand de import echipate cu propulsoare de 2 litri vor plăti o taxă de circa 1.400 de euro pentru maşini Euro 1 (cum ar fi Opel Vectra A şi BMW Seria 3) sau de circa 5.100 de euro în cazul motoarelor Euro 2.

Maşinile cu Euro 2, 3 sau 4

Modele precum Opel Vectra B, Volkswagen Passat, BMW Seria 3 şi Audi A4 sunt câteva exemple de maşini Euro 2 pentru care taxa va trece de 5.000 de euro, depăşind de circa două ori valoarea de achiziţie a vehiculului, calculele fiind realizate de Mediafax după analiza preţurilor unor modele echipate cu astfel de propulsoare aflate la vânzare pe site-urile de specialitate din străinătate. Pentru un motor de 2 litri Euro 3 taxa va fi de circa 2.400 euro, iar la Non Euro va ajunge la 4.200 de euro. O maşină cu motor de 3.000 cmc Euro 1 va avea o taxă de aproximativ 4.200 de euro. În cazul în care propulsorul este Euro 3, cumpărătorul va achita 6.200 de euro, iar la Non Euro va plăti 12.600 de euro. Pentru motorizările de 3 litri Euro 2 taxa trece de 16.000 de euro, de 10-12 ori mai mult decât valoarea de cumpărare a autovehiculelor. În această categorie se încadrează maşini precum Opel Omega, Ford Scorpio, Mercedes Benz Clasa E, BMW Seria 5, Jeep Grand Cherokee şi Ford Explorer, care au motoare de 3.000 de centimetri cubi (cmc) sau mai mari, conforme normelor Euro 2. Modelele menţionate se găsesc la vânzare la preţuri începând de la 1.500 de euro în statele din Uniunea Europeană, potrivit site-urilor de anunţuri. Taxa de poluare auto va fi redusă cu o treime şi pentru maşinile noi Euro 4 care au motoare mai mari de 2.000 de centimetri cubi. Astfel, după ce Ordonanţa de Guvern va intra în vigoare, taxa auto pentru un Audi Q7 nou cu motor de 4,2 litri pe benzină va fi de 7.300 de euro, iar pentru aceeaşi maşină echipată cu propulsor diesel de 3 litri cu filtru de particule cuantumul va fi de circa 3.200 de euro. Pentru un Mercedes Benz C 200 CDI nou şi cu motor diesel de 2.148 cmc Euro 4 valoarea redusă a taxei va fi de circa 1.800 de euro. Cumpărătorul unui Opel Vectra nou cu motor pe benzină de 2,2 litri va achita o taxă de circa 2.000 de euro.