Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Trei elemente care indică o fraudă online

Trei elemente care indică o fraudă online

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Un articol de: Cristina Zamfirescu - 17 Iulie 2025

Puţin peste un sfert (28%) dintre victimele fraudelor online raportează incidentele autorităţilor competente şi doar 4% reuşesc să-şi recupereze banii pierduţi, relevă un raport al Global Anti Scam Alli­ance. Într-un articol publicat pe site-ul Directoratului Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC), pierderile financiare generate de fraudele online, în 2024, la nivel global, sunt estimate la circa 1,03 trilioane de dolari. În România, datele Secţiei de Combatere a Criminalităţii Informatice (SCCI) de la nivelul IGPR arată că, în primele patru luni din 2025, se aflau în curs de investigare 928 de dosare, dintre care 170 înregistrate în acest an.

Mihai Rotariu, manager în cadrul DNSC, explică pentru Agerpres importanţa de a distinge „trei elemente care sunt numitor comun în majoritatea fraudelor, indiferent de povestea pe care ne-o prezintă atacatorii”. Primul element constă în încercarea de a ne emoţiona pentru a fi mai impulsivi şi mai puţin vigilenţi. Emoţia poate fi pozitivă («ai câştigat un premiu») sau negativă («banca suspectează o fraudă pe contul tău», «cineva a efectuat un credit pe numele tău»)”. Al doilea element este „urgenţa («validează acum datele sau pierzi accesul la cont»)”, iar al treilea element este „solicitarea de a furniza date, de a insta­la aplicaţii pe dispozitiv sau de a deschide anumite conturi”. 

 

Citeşte mai multe despre:   online