Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Urme de dinozaur scoase la iveală de secetă

Urme de dinozaur scoase la iveală de secetă

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Un articol de: Cristina Zamfirescu - 07 Septembrie 2023

Comitatul Somervell, din statul american Texas, se confruntă cu o secetă excepțională de anul trecut încoace, potrivit US Drought Monitor, situaţie care a condus la descoperirea, şi anul acesta, a unor urme de dinozauri într-o albie uscată a unui râu din acest comitat, relatează DPA/TCA. Este vorba despre două specii diferite de dinozauri, care au trăit cu 113 milioane de ani în urmă şi care au fost descoperite în Parcul Dinosaur Valley din Glen Rose, la 128 km sud-vest de Dallas. Ele fuseseră acoperite cu apă şi sedimente din râul Paluxy şi au devenit vizibile după secarea râului. Cercetătorii voluntari au identificat circa 75 de urme de dinozaur în albia uscată a râului, a declarat responsabilul parcului, Jeff Davis. Sunt urme cu trei degete care au aparţinut probabil dinozaurului Acrocanthosaurus, care semăna cu Tyrannosaurus rex. Prădătorul avea 4,5 metri înălţime şi cântărea circa 6.350 de kilograme. Alte semne au aparţinut probabil unui Sauroposeidon cu gât lung, considerat „dinozaurul oficial” din Texas. Este al doilea an consecutiv în care seceta scoate la suprafaţă urme de dinozaur în acest parc, ceea ce îi ajută pe oamenii de știință să afle mai multe despre modul în care se deplasau şi interacţionau aceste animale, de exemplu, despre postura lor, viteza cu care mergeau şi dacă trăiau în turmă. Potrivit lui Davis, cercetătorii vor cartografia urmele, le vor fotografia, le vor măsura şi vor realiza modele, după care vor fi reîngropate şi umplute cu sedimente pentru a preveni erodarea lor.