Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
Vacanţe la preţuri reduse la malul mării
Ediţia de primăvară a programului „Litoralul pentru toţi” se desfăşoară în perioada 15 mai - 18 iunie, turiştii beneficiind de preţuri cu mult reduse faţă de cele practicate în plin sezon estival. Şi în acest an operatorii oferă turiştilor opţiunea suplimentară „all inclusive”, iar tarifele maximale pentru sejururile de acest tip ajung la 985 de lei la hotelurile de cinci stele. La achiziţia pachetelor turistice, consumatorii trebuie să se asigure că agenția de turism deţine o licență valabilă şi să verifice cu atenţie conţinutul contractului de prestări servicii.
Programul special „Litoralul pentru toţi” atrage de la an la an tot mai mulţi turişti dornici să-şi petreacă vacanţa la malul Mării Negre, beneficiind de preţuri mult mai atractive faţă de cele practicate în plin sezon estival. Ediţia de primăvară a acestui program se derulează în perioada 15 mai - 18 iunie, iar organizaţiile de turism estimează că cel puţin 10.000 de turişti vor beneficia de ofertele operatorilor.
„Turiştii au posibilitatea să achiziţioneze sejururi în extrasezon, pe litoralul românesc, la preţuri mai mult decât avantajoase. Pentru a veni în sprijinul turiştilor, lansarea acestei ediţii beneficiază de aceleaşi tarife maximale din ediţia septembrie - octombrie 2014, ceea ce înseamnă că aceste pachete pot avea şi preţuri inferioare acestor plafoane tarifare”, se menţionează într-un comunicat al organizaţiilor de turism care au lansat programul (Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc, Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism, Asociaţia Litoral-Delta Dunării), citat de Agerpres. Ca şi anul trecut, operatorii oferă turiştilor opţiunea suplimentară „all inclusive”, care asigură toate cele trei mese, servite în regim bufet, băuturi, acces gratuit la locuri de joacă pentru copii, piscine, şezlonguri şi umbrele pe plajă.
Tarifele maximale pentru sejururile de acest tip pentru 5 nopţi ajung la 765 lei/persoană la hotelurile de trei stele, 875 de lei la cele de patru stele şi 985 de lei la hotelurile de cinci stele. Celelalte pachete turistice au tarife maximale calculate la un sejur minim de 6 nopţi/persoană, însă se pot valorifica şi sejururi mai mari de 6 nopţi. De exemplu, în zona Mamaia - Constanţa - Eforie, tarifele maximale pentru această ediţie pentru un sejur de 6 nopţi/persoană, cu micul dejun inclus, costă 315 lei la hotelurile de două stele, 425 lei la hotelurile de trei stele, 485 lei la hotelurile de patru stele şi la 605 lei la hotelurile de cinci stele. Pentru sudul litoralului, respectiv staţiunile Costineşti, Olimp, Neptun, Jupiter, Cap Aurora, Venus, Saturn, Mangalia, 2 Mai, Vama Veche, tarifele maximale pentru această ediţie pentru un sejur de 6 nopţi/persoană cu mic dejun inclus variază de la 269 lei (hotel de trei stele) şi 469 lei (hotel de cinci stele).
În momentul achiziţiei unui pachet de servicii turistice, consumatorii trebuie să se asigure că agenția de turism deţine atât o licență valabilă (emisă de Autoritatea Națională pentru Turism), cât şi o poliță valabilă privind asigurarea turiștilor în cazul insolvabilității sau falimentului agenției de turism. Agențiile de turism au obligația să ofere anumite informații esențiale, pe lângă preț, cum ar fi destinația, mijloacele de transport, cazarea și clasificarea unității de cazare, serviciile de masă oferite, itinerarul etc. De asemenea, potrivit Centrului European al Consumatorilor - ECC România, prețurile nu mai pot fi modificate în cursul celor 20 de zile care preced data plecării, iar în cazul în care acestea sunt majorate cu mai mult de 10%, turistul poate renunța la contract. În cazul în care locul de cazare nu este așa cum se stipulează în contract, turiştii sunt sfătuiţi de specialiştii ECC România să facă fotografii, apoi să ia legătura cu managementul respectivului hotel pentru a depune o plângere. Totodată, şi agenţia de la care s-a achiziţionat pachetul de servicii turistice va fi sesizată în scris, aceasta fiind obligată să găsească o soluţie pentru remedierea problemei.