Stilul de viață are o influență enormă asupra sănătății noastre, atât fizice, cât și mentale. Rezultatele ştiinţifice ne arată cum factorii de risc alimentari, dar și obiceiuri ce țin de stilul de
Antidepresivele, o posibilă cauză a accidentelor vasculare
Potrivit oamenilor de ştiinţă americani, bărbaţii trataţi cu antidepresive se confruntă cu un risc sporit de îngroşare a arterelor şi de a suferi accidente cardiovasculare, în comparaţie cu bărbaţii care nu iau aceste medicamente. Cercetătorii de la Universitatea Emory, Atlanta, susţin că au realizat primul studiu din lume care a făcut legătura dintre accidentele cardiovasculare şi folosirea antidepresivelor. Concluziile acestui studiu se bazează pe examinarea a 513 perechi de gemeni, a căror vârstă medie a fost de 55 de ani. S-a constatat că bărbaţii care iau medicamente antidepresive au artere a căror stare este considerată "îmbătrânită" cu circa patru ani, comparativ cu arterele fraţilor lor gemeni, care nu iau acele medicamente. În cazul acestor pacienţi, pereţii interni ai arterei carotide erau mai groşi cu 5%.



.jpg)