Stilul de viață are o influență enormă asupra sănătății noastre, atât fizice, cât și mentale. Rezultatele ştiinţifice ne arată cum factorii de risc alimentari, dar și obiceiuri ce țin de stilul de
Cafeaua sau suflatul nasului, factori de risc în accidentele vasculare cerebrale
Potrivit unui studiu al oamenilor de ştiinţă olandezi, cafeaua şi suflatul nasului pot constitui factori de risc în declanşarea unui atac cerebral. Cercetătorii de la Centrul medical asociat Universităţii din Utrecht din Olanda au monitorizat 250 de pacienţi timp de trei ani, încercând să identifice factorii care produc spargerea capilarelor cerebrale. Potrivit acestui studiu, cafeaua se face vinovată de producerea a 10,6% din totalul cazurilor de spargere a anevrismelor. Pe locul al doilea se află practicarea exerciţiilor fizice de intensitate viguroasă (7,9%), iar suflatul nasului ocupă locul al treilea, cu 5,4%. (Otilia Bălinişteanu)
@ Scrieţi-ne pe adresa: "Ziarul Lumina", Str. Petru Movilă nr. 69, Iaşi; sau pe adresa de e-mail: otilia_balinisteanu@yahoo.com



.jpg)