Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Sănătate Robot utilizat în terapia autismului

Robot utilizat în terapia autismului

Data: 07 Ianuarie 2011

O echipă de specialişti de la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei din cadrul Universităţii Babeş-Bolyai (UBB) va face un studiu în cadrul căruia un roboţel numit Probo va fi folosit pentru a-i determina pe câţiva copii care suferă de autism să deprindă noi abilităţi, care să-i ajute să se integreze mai repede în societate. Robotul, care poate să zâmbească sau să se întristeze, să arate dezgust, frică sau furie, dar şi să îmbrăţişeze, va fi "prezentat" copiilor în speranţa că aceştia vor interacţiona cu el. "Au fost câteva proiecte europene în ultimii ani care au arătat că aceşti copii interacţionează pe anumite segmente mai bine cu roboţii decât cu oamenii. Autismul nu poate fi vindecat, încercăm să înţelegem mecanismele astfel încât să putem ameliora condiţia clinică a acestor copii. Vrem cu acest robot să dezvoltăm câteva componente legate de această tulburare, cum ar fi interacţiunea socială, recunoaşterea emoţiilor, expresivitatea emoţională şi ceea ce se numeşte atenţie împărtăşită, adică copilul să înveţe prin interacţiune cu adultul", a declarat, pentru Agerpres, şeful Catedrei de Psihologie Clinică şi Psihoterapie, din cadrul UBB, Daniel David.