Stilul de viață are o influență enormă asupra sănătății noastre, atât fizice, cât și mentale. Rezultatele ştiinţifice ne arată cum factorii de risc alimentari, dar și obiceiuri ce țin de stilul de
Vitamina D ar putea preveni degenerescenţa maculară
Potrivit unui studiu publicat în revista "Archives of Ophtalmology",efectuat pe femei în vârstă, vitamina D în doze mai mari ar putea scădea semnificativ riscul dezvoltării degenerescenţei maculare, principala cauză a orbirii. Studiul a demonstrat că persoanele care aveau cel mai ridicat nivel de vitamina D, care se găseşte în peşte şi ouă, precum şi în suplimente alimentare, prezentau un risc cu 60% mai scăzut de a se îmbolnăvi de degenerescenţă maculară legată de vârstă (AMD). Potrivit cercetătorilor, proprietăţile antiinflamatorii ale vitaminei D pot ajuta la prevenirea acestor afecţiuni incurabile, oprind procesul de deteriorare a vederii. Cercetarea indică faptul că administrarea vitaminei D în doze mari, prin alimente sau tablete, mai degrabă decât prin expunerea la soare, poate ajuta la protejarea de AMD. Totuşi, cercetătorii recomandă ca vârstnicii să consulte medicul înainte de a lua suplimente alimentare.



.jpg)