Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Timp liber Cele mai vechi ambarcaţiuni

Cele mai vechi ambarcaţiuni

Un articol de: Dan Cârlea - 05 Iulie 2013

Dacă în zilele noastre cele mai mari şi mai scumpe ambarcaţiuni maritime sunt portavioanele - adevărate oraşe plutitoare, cu mii de oameni care lucrează la bordul lor -, cele mai vechi obiecte plutitoare pe ape folosite de oameni au fost  trunchiurile de copac scobite. Din aceste canoe primitive au fost găsite rămăşite datate dinaintea anului 6000 î.Hr. Aceste ambarcaţiuni erau teribil de instabile şi de neîncăpătoare, aşa că oamenii au descoperit că, legând mai multe trunchiuri de copac unul de altul, pot face o ambarcaţiune mai stabilă - pluta -, cu care mai mulţi oameni cu bagaje pot traversa cursurile de apă.

Evoluţia a urmat firesc, crescând nevoile de transport pe măsura dezvoltării comunităţilor umane. Deja în vremea faraonilor existau pe Nil adevărate flote de ambarcaţiuni făcute din papirus, găsindu-se desene ale acestora pe pereţii mormintelor faraonice datând din secolul IV î.Hr.

În jurul anului 600 î.Hr., egiptenii îi plăteau pentru explorarea Africii de Vest pe fenicieni, care aveau o adevărată cultură maritimă, desfăşurată de-a lungul Mării Mediterane. Fenicia avea vase bune, iar fenicienii erau marinari pricepuţi, călătorind spre Britannia, unde făceau schimb de mărfuri, având de oferit lemn de cedru, stofe fine şi produse de olărit, obiecte din fildeş şi metal.