„În vremea aceea, fiind întrebat Iisus de farisei când va veni Împărăția lui Dumnezeu, El le-a răspuns și a zis: Împărăția lui Dumnezeu nu va veni în chip văzut.
„Dumnezeu ne ia ca pe nişte copii şi ne arată iubirea Sa”
Şi apropiindu-se unii dintre saducheii care zic că nu este înviere, L-au întrebat: Zicând: Învăţătorule, Moise a scris pentru noi: Dacă moare fratele cuiva, având femeie, şi el n-a avut copii, să ia fratele lui pe femeie şi să ridice urmaş fratelui său. Erau deci şapte fraţi. Şi cel dintâi, luându-şi femeie, a murit fără de copii. Şi a luat-o al doilea, şi a murit şi el fără copii. A luat-o şi al treilea; şi tot aşa toţi şapte n-au lăsat copii şi au murit. La urmă a murit şi femeia. Deci femeia, la înviere, a căruia dintre ei va fi soţie, căci toţi şapte au avut-o de soţie? Şi le-a zis lor Iisus: Fiii veacului acestuia se însoară şi se mărită; Iar cei ce se vor învrednici să dobândească veacul acela şi învierea cea din morţi, nici nu se însoară, nici nu se mărită. Căci nici să moară nu mai pot, căci sunt la fel cu îngerii şi sunt fii ai lui Dumnezeu, fiind fii ai învierii. Iar că morţii înviază a arătat chiar Moise la rug, când numeşte Domn pe Dumnezeul lui Avraam, şi Dumnezeul lui Isaac, şi Dumnezeul lui Iacov. Dumnezeu deci nu este Dumnezeu al morţilor, ci al viilor, căci toţi trăiesc în El. Iar unii dintre cărturari, răspunzând, au zis: Învăţătorule, bine ai zis. Şi nu mai cutezau să-L întrebe nimic. Iar El i-a întrebat: Cum se zice, dar, că Hristos este Fiul lui David? Căci însuşi David spune în Cartea Psalmilor: "Zis-a Domnul Domnului meu: Şezi de-a dreapta Mea, Până ce voi pune pe vrăjmaşii Tăi aşternut picioarelor Tale". Deci David Îl numeşte Domn; şi cum este fiu al lui? Luca 20, 27-44
Domnul Iisus Hristos a adresat celor din jurul Său, saducheilor şi cărturarilor, o întrebare la care cu greu se putea găsi un răspuns mulţumitor. Întrebarea făcea referire la faptul că regele David spune în Psalmul 109: „Zis-a Domnul Domnului meu, şezi de-a dreapta mea, până ce voi pune pe vrăjmaşii Tăi aşternut picioarelor Tale”. Deci cum putea numi David fiu pe Domnul lui? Mulţi probabil au crezut că este o eroare gramaticală sau cuvintele trebuie înţelese în sensul figurat. Fiind insuflat de Dumnezeu, David a prorocit venirea lui Mesia. Privind astfel aceste cuvinte, le înţelegem sensul. Iosif, logodnicul Sfintei Fecioare Maria, a fost unul dintre urmaşii regelui David, adică era din neam împărătesc. Din perspectivă istorică, oamenii Îl pot considera pe Mântuitorul ca fiind urmaşul lui David, însă, din perspectivă divină, David este un fiu al Fiului lui Dumnezeu. Părintele Dumitru Stăniloae aşa ne învaţă: „Dumnezeu ne ia ca pe nişte copii şi ne arată într-o legănare iubirea Sa”.