„Zis-a Domnul: Precum a fost în zilele lui Noe, tot așa va fi și în zilele Fiului Omului: mâncau, beau, se însurau, se măritau, până în ziua când a intrat Noe în corabie și a venit potopul și i-a nimicit
Micul catehism: Citirea Sfintei Evanghelii este momentul când Hristos Însuşi ne vorbeşte
După sfinţirea casei prin stropirea cu Agheazmă şi ungerea cu untdelemn sfinţit, urmează citirea pericopei evanghelice care relatează întâlnirea Mântuitorului cu vameşul Zaheu. Sfânta Evanghelie se citeşte de către preot, timp în care cei prezenţi îngenunchează. Citirea Sfintei Evanghelii, ca de fiecare dată când se face, închipuie prezenţa Domnului nostru Iisus Hristos, prin propriile Sale cuvinte. Citirea Sfintei Evanghelii este momentul când Hristos Însuşi ne vorbeşte. De aceea, la acest moment se îngenunchează ca în faţa lui Dumnezeu.
Un moment important al slujbei îl constituie ectenia întreită, o rugăciune de cerere stăruitoare, la care cântăreţul sau credincioşii răspund de fiecare dată cântând „Doamne miluieşte“ de trei ori. Acum, preotul se roagă lui Dumnezeu pentru binele casei noi şi a celor ce vor locui în ea şi pentru îndepărtarea a tot răul. În acest moment preotul se roagă pentru toţi cei prezenţi, pomenindu-le numele, pentru care cei ai casei doresc să fie făcută rugăciunea, cât şi pentru toţi creştinii de pretutindeni. Ca şi la punerea temeliei casei, se poate organiza o mică agapă (masă), ca expresie a mulţumirii şi a bucuriei pe care o trăiesc cei care au reuşit să-şi ridice casa sau să se mute în casă nouă. Este bine ca bucuria aceasta să o împartă cu cei dragi ai lor. Preotul binecuvântează acum aceste prinoase aşezate pe masă, rugându-se pentru înmulţirea lor în acea casă. Deşi rânduiala sfinţirii casei nu prevede acest lucru, se obişnuieşte ca şi credincioşii prezenţi să fie stropiţi cu agheazmă şi să fie unşi cu untdelemn sfinţit. Această practică, a ungerii creştinilor cu untdelemn sfinţit, este prevăzută în rânduiala multor slujbe. Prin ungerea cu untdelemn sfinţit se transmite lucrarea tămăduitoare a Duhului lui Dumnezeu la slujba Sfântului Maslu. Copilul se unge şi el cu untdelemn sfinţit înainte de botez. De asemenea, la sfârşitul Sf. Liturghii şi al altor slujbe, credincioşii sunt miruiţi, însemnaţi cruciş cu untdelemn sfinţit pe frunte. Prin ungerea cu untdelemnul sfinţit omul, casa sau oricare obiect primeşte pecetea dumnezeirii, prin care este consacrat lui Dumnezeu.