Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Teologie și spiritualitate Evanghelia zilei Răspunsuri duhovniceşti: Domnul nu cere de la noi numai exteriorul

Răspunsuri duhovniceşti: Domnul nu cere de la noi numai exteriorul

Data: 13 Noiembrie 2008

Ce ne puteţi spune despre portul indecent din ziua de azi?

Întrebaţi-le pe cele care se vopsesc şi pe cele care poartă fustă scurtă, dacă au văzut vreodată pe Maica Domnului sau pe sfintele mironosiţe cu fustă scurtă. Noi trebuie să urmăm Maicii Domnului. Aţi văzut sfintele martire care sunt pe icoane, este vreuna cu fustă scurtă? Nu vedeţi că veşmintele sunt până în pământ la toţi sfinţii? Auziţi ce spune Sfântul Apostol Pavel: „Fiţi sfinţi, că sfânt sunt Eu, zice Domnul.“

Ai văzut vreodată pe Hristos bărbierit? Sau pe patriarhi sau pe prooroci i-ai văzut cu briciul în barbă? Dacă acum lumea se bărbiereşte, acesta-i obicei luat mai mult de la romani. Dar dacii, strămoşii noştri, nu! Ei purtau uniformă, cu toate că erau păgâni. Şi ruşii purtau bărbi, slavii de altădată. Şi acestea sunt ceva. Dar noi să privim lucrurile tainice, care atacă mintea, inima şi sufletul omului. Creştinului îi stă bine să cunoască şi din lucrurile dinafară, dar acestea sunt exterioare. Însă Domnul nu cere de la noi numai exteriorul. Exteriorul este frunză, iar roada este lucrarea cea dinlăuntru.

S-a întâlnit odată avva Alonie cu avva Agaton: „Avo, de ce trebuie să ne grijim mai tare de lucrarea cea dinafară sau de pază cea dinlăuntru?“ Şi i-a zis: „Lucrarea cea dinafară, adică postul, milostenia, portul, barba, fusta, uniforma, vorba, sunt frunza. Şi Mântuitorul, în marţea cea mare, a blestemat smochinul acela în care a găsit numai frunze: «De acum să nu se mai facă în tine roadă în veac»“. Era simbolul poporului evreiesc şi al fariseilor, care puneau bază numai pe cele dinafară. Apoi zice avva Alonie: „Arătat este că toată osteneala noastră este pentru paza cea dinlăuntru; pentru credinţa cea dreaptă în Dumnezeu, pentru smerenie, pentru dragoste, pentru înfrânare, pentru dreaptă socoteală şi celelalte fapte bune, care sunt roade ale dragostei“. Roada duhului este: dragostea, bunătatea, îndelunga răbdare, înfrânarea poftelor, facerea de bine, blândeţea, credinţa. Dar unui pom îi stă bine când are şi frunze şi roade. Atunci este complet. Dacă ai vedea un pom numai cu roade şi nici o frunză, nu te-ai mira unde-i podoaba? Este bine să aibă şi uniforma cea dinafară şi roada dinlăuntru ca să-l vadă pe creştin asemenea unui pom care-i încărcat de roade, dar are şi frunze. (Ne vorbeşte părintele Cleopa, vol. 8)