În fiecare an, la 25 Decembrie, cu prilejul slăvitului praznic al Nașterii Domnului nostru Iisus Hristos, Sfânta Biserică, prin intermediul rânduielilor, cântărilor liturgice, colindelor și cântecelor de stea
Tipuri de cafea
În toată lumea există aproape 80 de tipuri de cafea. Cu toate acestea, doar 4 tipuri de cafea se cultivă la nivel industrial: cafeaua Arabica, cafeaua Robusta, cafeaua Liberica şi cafeaua Maragogype. Prima din ele, cafeaua Arabica, reprezintă aproape 75% din producția mondială de cafea și este considerată de calitate superioară. Are nevoie de soluri bogate în minerale și o temperatură constantă de aproximativ 20°C și crește la o altitudine de peste 600 metri.
Cafeaua Robusta, originară din bazinul Congo, crește mai rapid și se cultivă intens în Africa, India și Indonezia. Cafeaua Liberica, originară din Africa, se cultivă în zone cu umiditate mare și temperatura cuprinsa între 20 şi 25°C. Boabele sunt adesea deformate, de dimensiune medie și culoare de la brun la galben. Cafeaua Maragogype este un hibrid rezultat din încrucișarea speciilor Arabică și Liberica și cultivat în zone diverse ca Brazilia, Guatemala, Nicaragua, Mexic, Columbia şi chiar Java, la o altitudine variind între 600 şi 1.000 m. Boabele acestui arbust sunt de calitate superioară şi medie.
Știați că „Kopi Luwak” nu este singura cafea „recoltată” de animale şi apoi luată din excrementele lor de oameni, care o transformă prin curăţare şi prăjire în cel mai scump sortiment din lume? Ei bine, micul mamifer Paradoxurus hermaphrodites din zona insulelor Java, Sumatra, Bali, Sulawesi (Filipine), nu este singurul animal care se hrăneşte cu boabe de cafea, ci şi elefanţii. Excluzând leii şi girafele, Blake Dinkin, fondatorul firmei Black Ivory Coffee, a observat că boabele de cafea sunt o delicatesă pentru elefanţi, al căror stomac, spune el, acţionează asupra boabelor ca o oală sub presiune, iar acizii specifici digestiei atenuează amăreala cafelei. Fiind foarte dificil de procurat, sortimentul acesta de cafea este foarte scump, obţinându-se cantităţi mici şi vânzându-se în hotelurile de lux din Asia.