Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri Curs de formare în profesia de pedagog social

Curs de formare în profesia de pedagog social

Galerie foto (3) Galerie foto (3) Știri
Un articol de: Ioan Bușagă - 15 Martie 2018

Federația Filantropia, organizație nonprofit a Patriarhiei Române, organizează în perioada 14-16 martie modulul teoretic al cursului de specializare în profesia de pedagog social. Cursul este adresat personalului din diverse centre sociale, iar certificatul de absolvire este acreditat de Autoritatea Națională pentru Calificări (ANC).

Paisprezece cursanți de la diferite centre sociale ale Arhiepiscopiei Bucu­rești­lor, cât și de la alte ONG-uri implicate în activități educa­ționale, participă în aceste zile la un curs de specializare în profesia de pedagog social. „Fede­rația Filantropia, fiind un furnizor de servicii sociale, încearcă să vină mereu în sprijinul membrilor săi. Astfel a apărut și nevoia organizării acestui curs de specializare în profesia de pedagog social. Cursul este specific pentru personalul care lucrează în centrele de copii, dar noi încercăm să venim cu ceva nou, și anume cu implementarea principiului potrivit căruia pedagogul social se axează pe toate categoriile de beneficiari vulnerabili, cum se întâmplă în Europa de Vest. De aceea, anul acesta, în parteneriat cu un consorțiu de universități din Danemarca încercăm să revizuim acest standard educațio­nal, care nu a mai fost revizuit din anul 1991. Sunt 14 cursanți de la centrele sociale ale Arhiepiscopiei Bucureștilor, dar și de la partenerii noștri, ONG-uri din țară, precum Asociația S.O.S Satele Copiilor. Acest curs are două module, unul teoretic, care se desfășoară zilele acestea la București, urmând modul practic, care se va desfășura până la data de 6 aprilie la centrul social unde fiecare cursant lucrează. Examenul de absolvire va avea loc în data de 26 aprilie, iar diploma de absolvire este acreditată de către Autoritatea Națională pentru Calificări (ANC)”, a precizat pr. Ciprian Ion Ioniță, consilier patriarhal la Sectorul social-filantropic al Patriarhiei Române.
Prin organizarea acestui curs de formare în profesia de pedagog social se urmărește dobândirea unor competențe conform standardului ocupațional precum: consilierea juridică și socială a familiei, derularea procesului educa­țional al copilului, elaborarea planului personalizat, pledarea pentru respectarea intereselor minorului, realizarea profilului psihosocial și fizic al copilului, integrarea acestuia în colectivitate. „Acest curs de pedagogie socială se adresează persoanelor care lucrează în serviciile educaționale și în domeniul social, întrucât se bazează pe conceptul de incluziune. Pedagogia socială înseamnă com­pe­ten­ța de a media, de a asculta, de a reflecta asupra situațiilor dintre specialiști și grupurile vulnerabile, astfel încât să se ajungă la dezvoltare, învățare și incluziune. Pedagogia socială este un concept relativ nou în România, dar colaborarea cu o universitate de prestigiu din Danemarca, VIA University College, va crea contextul de a aduce inovare și inspirație din experiența de peste 100 de ani în pedagogie socială a țărilor nordice. Sperăm, în acest context, ca domeniul pedagogiei sociale să dobândească din ce în ce mai mare impact, astfel încât calitatea serviciilor educaționale și sociale pentru persoanele vulnerabile să fie la un nivel inovator, competitiv și de performanță în România”, a explicat Carmen Rotaru, pedagog social.