Preasfințitul Părinte Paisie Sinaitul, Episcop‑vicar patriarhal, s‑a aflat duminică, 22 decembrie 2024, în mijlocul credincioșilor parohiei bucureștene Udricani, unde a săvârșit Sfânta Liturghie.
Educaţie şi cultură: Organizarea „claselor de reflecţie“, respinsă de părinţi şi sindicate
Elevii care nu respectă regulamentul şcolar ar urma să petreacă un timp într-o clasă numită "de reflecţie", propune Ministerul Educaţiei. În acest spaţiu, tânărul ar urma să reflecteze asupra a ceea ce a dus la încălcarea regulilor, în acelaşi timp cu desfăşurarea unei activităţi. Sindicatele şi părinţii califică această idee ca fiind "aberantă", aducând şi o serie de argumente.
La puţin timp după anunţul făcut de secretarul de stat în Ministerul Educaţiei, Oana Badea, potrivit căruia se doreşte găsirea unei soluţii pentru sancţionarea elevilor care încalcă regulamentele şcolare, alta decât mustrarea individuală, sindicatele şi reprezentanţii părinţilor au luat atitudine. Astfel, Federaţia Sindicatelor din Învăţământ "Spiru Haret" şi Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi au calificat ideea organizării unor "clase de reflecţie", unde elevii indisciplinaţi să stea o oră, ca fiind o iniţiativă aberantă, mai ales că şcolile nu au personal suplimentar pentru supraveghere. "Proiectul ministerului propune ca elevii indisciplinaţi să petreacă o oră în "sala de reflecţie", unde vor fi supravegheaţi de cadre didactice sau de personalul didactic auxiliar sau nedidactic al şcolii (secretare, bibliotecare, femei de serviciu, mecanici, paznici). Sancţiunea va fi însoţită de obligaţia de a desfăşura o activitate suplimentară în şcoală, de tipul: lectură suplimentară, completarea de fişe de lucru etc", precizează, într-un comunicat comun, cele două organizaţii. Acestea susţin că ideea care a stat la baza acestei iniţiative, care nu a fost discutată cu organizaţiile sindicale şi asociaţiile de părinţi, este eronată şi în totală contradicţie cu principiile didactice, în primul rând pentru că sancţionarea unui elev pentru indisciplină se face prin asocierea cu realizarea de activităţi de învăţare. "Aşadar, lectura suplimentară, realizarea temelor sau alte activităţi de învăţare înseamnă, în viziunea Ministerului Educaţiei, sancţiuni. Mai mult, în condiţiile în care cadrele didactice au o mulţime de alte activităţi de desfăşurat, tot ca urmare a "invenţiilor" Ministerului Educaţiei, cum ar fi "foaia de parcurs", trebuie să ne imaginăm care va fi eficienţa unor teme realizate de elevii indisciplinaţi, sub supravegherea personalului didactic auxiliar sau nedidactic? În plus, reţinerea unui elev în şcoală, după programul zilnic de activitate, fără voia acestuia şi/sau a părinţilor, nu poate fi interpretată şi ca privare de libertate?", întreabă sindicaliştii şi părinţii. Secretarul de stat Oana Badea, referindu-se la sancţiunile care vor fi aplicate elevilor din învăţământul preuniversitar care nu respectă regulamentul şcolar, a spus săptămâna trecută, la Cluj-Napoca, la întâlnirea inspectorilor generali, că s-a eliminat mustrarea în faţa clasei, care aducea o lezare individuală a elevului, intruducându-se în schimb observaţia individuală. Acest tip de sancţiune nu este însă suficient pentru elevii indisciplinaţi, ministerul considerând utilă şi "desfăşurarea unei activităţi sub supraveghere în spaţiul şcolii", într-o sală de clasă numită "clasă de reflecţie".