Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Actualitate religioasă Știri Final de curs CRED pentru prima grupă de profesori de religie din judeţul Sibiu

Final de curs CRED pentru prima grupă de profesori de religie din judeţul Sibiu

Galerie foto (3) Știri
Un articol de: Prof. Mariuca Neagu - 31 Iul, 2020

Prima grupă a profesorilor de religie din judeţul Sibiu a finalizat miercuri, 29 iulie, cursurile CRED, un demers educațional în întregime on-line. Cei 21 de cursanți înscrişi, de la școli din mediul urban și rural, au parcurs acest curs timp de aproape două luni.

CRED (Curriculum re­levant, educaţie deschisă pentru toţi) este un proiect al Ministerului Educaţiei şi Cercetării care și-a propus să îi formeze pe profesorii de diferite specialităţi să valorifice mai bine elementele de particularitate ale noului curriculum. Pentru disciplina religie, impor­tanța lui s-a dovedit și mai mult, întrucât curriculum de religie are în vedere, în special, valorizarea valențelor formative ale disciplinei și astfel competențele care urmează a fi formate la elevi au fost analizate în lumina acestora, iar tratarea conținuturilor, într-o manieră interdisciplinară și transdisciplinară, biblică și patristică.

Cei 21 de cursanți înscrişi, de la școli din mediul urban și rural, au parcurs acest curs timp de aproape două luni, perioadă în care au analizat planurile-cadru în vigoare, programele școlare pentru disciplina religie, con­tribuția disciplinei la profilul de formare al absolventului, cele opt competențe-cheie, compe­tențele generale, evaluarea com­peten­țelor specifice și alte conceptualizări necesare sistemului de educație. Îndrumați de formator, profesorii au împărtășit reciproc experiențele lor și, în ciuda spa­țiului virtual, au transmis multă e­moție și au învățat unii de la alții. 

Participarea la curs și elaborarea a 20 de teme au necesitat un efort mare din partea lor, devenind ei înșiși resurse educațio­nale în școlile unde își desfășoară activitatea. Cursul a dezvoltat și conducerea unui demers edu­ca­țional, on-line sau off-line, complementar educației din sala de clasă. Cursul s-a des­fă­șu­rat cu sprijinul și coordonarea Ca­sei Corpului Didactic Brașov și Sibiu.

Citeşte mai multe despre:   CRED  -   curs  -   profesor de religie  -   Ministerul Educației și Cercetării  -   ora de religie