Credincioșii Parohiei Buda din județul Buzău au primit duminică, 24 noiembrie, binecuvântare arhierească. Înaltpreasfințitul Părinte Ciprian, Arhiepiscopul Buzăului și Vrancei, a săvârșit Sfânta Liturghie
Ministerul Educaţiei a publicat modelele de subiecte pentru examenele naţionale
Elevii pot consulta pe site-ul www.subiecte2012.edu.ro modelele de subiecte pentru examenele naţionale din anul 2012. Acestea sunt însoţite de explicaţii privind modalitatea de evaluare şi de notare. Liceenilor le este prezentat şi un ghid privind desfăşurarea probelor de la bacalaureat.
Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE) din cadrul Ministerului Educaţiei a publicat ieri pe site-ul www.subiecte2012.edu.ro modelele de subiecte pentru examenele naţionale din anul 2012. Într-un comunicat, Ministerul precizează că modelele de subiecte pentru evaluarea competenţelor şi pentru probele scrise sunt însoţite de precizări privind scopul evaluării, statutul disciplinei, structura subiectelor, competenţele de evaluat, detalii privind evaluarea, inclusiv baremele de evaluare şi de notare. Elevii de clasa a VIII-a vor găsi modele de subiecte pentru disciplina Limba şi literatura română, Matematică şi Limba maternă, iar liceenilor li se oferă informaţii privind desfăşurarea probelor A şi B (de evaluare a competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română şi în limbile materne), a probei C (de evaluare a competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională studiată în liceu) şi a probei D (de evaluare a competenţelor digitale). De asemenea, sunt publicate modele de subiecte pentru toate probele de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale, dar şi pentru probele scrise, şi anume pentru Limba şi literatura română, Limba şi literatura maternă, pentru disciplinele Matematică, Istorie, Fizică, Chimie, Biologie, Informatică, Geografie şi pentru cele cinci discipline socio-umane (Economie, Filosofie, Logică şi argumentare, Psihologie, Sociologie). Pentru proba C sunt publicate modele structurate în funcţie de conţinutul probei, respectiv înţelegerea unui text audiat, proba scrisă şi proba orală, corespunzătoare celor zece limbi de circulaţie internaţională studiate în liceu. MECTS precizează că modelele sunt orientative şi au ca scop familiarizarea elevilor şi a profesorilor cu tipul de subiecte, precum şi cu nivelul de dificultate al acestora.