Atribuţiile inspectorilor agricoli judeţeni

Data: 30 Aprilie 2009

▲ La începutul săptămânii a fost semnat Ordinul Ministrului Agriculturii privind atribuţiile şi responsabilităţile inspectorilor guvernamentali la nivelul judeţelor, ce intră în sfera de competenţă a Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale (MAPDR) ▲

Conform Ordinului Ministrului Agriculturii, printre responsabilităţile inspectorilor guvernamentali se numără urmărirea gradului de absorbţie precum şi modul de lucru cu beneficiarii subvenţiilor europene aprobate pentru instituţiile publice şi locuitorii din cadrul unităţilor administrative unde îşi desfăşoară activitatea, urmărirea stimulării transformării gospodăriilor ţărăneşti în exploataţii agricole moderne cu caracter comercial, formarea şi consolidarea clasei de mijloc în spaţiul rural al judeţului în care îşi desfăşoară activitatea, dar şi urmărirea modului cum sunt susţinuţi financiar şi fiscal agricultorii, prin programele multianuale aprobate în condiţiile legii. De asemenea, inspectorii vor urmări acţiunile care se vor desfăşura pentru creşterea valorii adăugate a produselor agricole, forestiere şi piscicole precum şi cele privind accelerarea procesului de dezvoltare rurală şi a modalităţii în care documentaţiile privind accesarea fondurilor europene sunt preluate, procesate şi transmise de la oficiile judeţene spre APIA. Inspectorii guvernamentali sunt angajaţi ai Secretariatului General al Guvernului şi au rolul de a coordona, la nivel judeţean, activităţi, proiecte sau programe complexe în legatură cu statutul României de stat membru al Uniunii Europene, precum şi cu priorităţile strategice de dezvoltare a capacităţii administrative şi instituţionale. Inspectorii guvernamentali vor asigura continuitatea în dezvoltarea şi implementarea unei viziuni strategice la nivel central, regional, teritorial sau local, prin coordonarea şi evaluarea implementării legislaţiei naţionale şi comunitare relevante.