Conferință internațională de etno-didactică la Iași
Experți în domeniul UNESCO, în etnologie, antropologie, muzeologie, educație din Turcia, Grecia, Armenia, Republica Moldova, Austria, Columbia și România vor fi prezenți la Iași, în perioada 18-19 mai, pentru o nouă ediție a conferinței internaționale de etno-didactică „De la folclor la patrimoniu cultural imaterial. Convenția UNESCO din 2003 și educația”.
Manifestarea, dedicată descoperirii de modele și soluții didactice care să integreze educația pentru patrimoniu, este organizată de Departamentul de Etnologie din cadrul Institutului de Filologie Română „Al. Philippide” al Academiei Române, Filiala Iași, în parteneriat cu Centrul pentru Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale Iași.
„În fiecare ediție am încercat să aducem în jurul nostru cercetătorii, colegii și prietenii care simt că doar prin deschiderea spre dialog, interdisciplinaritate, colaborare și critică constructivă putem să creăm un discurs public și pedagogic de calitate despre această temă atât de importantă pentru identitatea noastră culturală. De câțiva ani, am conectat obiectivele și direcția manifestării noastre cu ceea ce se întâmplă la UNESCO în domeniul educației pentru patrimoniul cultural imaterial. Mai mult, ediția din acest an stă sub egida onorantă a Direcției pentru Patrimoniu Cultural Imaterial a UNESCO și face parte din seria de evenimente menite să sărbătoarească la nivel internațional două decenii de la emiterea Convenției UNESCO pentru Salvgardarea Patrimoniului Cultural Imaterial. Tema ediției este centrată pe înțelegerea raportului dintre predarea și învățarea folclorului și înțelegerea și promovarea conceptului de «patrimoniu cultural imaterial», un concept propus și popularizat în legislația internațională”, a declarat pentru Ziarul Lumina cercetătoarea Ioana Repciuc, șefa Departamentului de Etnologie al Institutului de Filologie Română „Al. Philippide” din Iași.
Prima ediție a conferinței etno-didactice de la Iași a avut loc în 2015 și a fost gândită de organizatori din „dorința de a fi de folos cadrelor didactice în efortul transmiterii culturii tradiționale”.