Educaţia remedială, soluţia pentru orele de școală pierdute
Elevii care nu au avut acces la internet au pierdut în anul şcolar 2019-2020, din cauza pandemiei de COVID-19, între 209 şi 374 de ore de şcoală, potrivit unei estimări a Fundaţiei World Vision România, ceea ce înseamnă aproape o treime din cele 35 de săptămâni de şcoală. Numărul elevilor fără acces sau cu acces limitat la laptop, tabletă, desktop a fost de peste 900.000, potrivit unui studiu IRES din luna mai, de 3,6 ori mai mare decât evaluarea Ministerului Educației şi Cercetării.
Una dintre soluţiile la această problemă este educaţia remedială, care a devenit principala preocupare a unor societăţi cu sisteme de educaţie dezvoltate, unde redeschiderea şcolilor a adus în prim-plan golurile pe care absenţa şcolii şi a cursurilor on-line le-a lăsat în educaţia elevilor.
„În pandemie a devenit clar că pregătirea remedială, pentru ca elevii să recupereze, este o necesitate. Suntem o ţară campioană la abandon şcolar, în top la analfabetism funcţional (40%). Şi în pandemie, şi după începutul şcolii, World Vision a continuat să lucreze cu copiii din mediul rural, dar şi cu autorităţile locale şi cu părinţii. Profesorii sprijiniţi de noi au lucrat cu copiii la diverse materii, pentru susținerea Evaluării naţionale şi a Bacalaureatului. Iar rezultatele nu au întârziat, am reuşit să avem peste 90% rată de absolvire la Bacalaureat pentru copiii din programele noastre”, a declarat Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România, într-un comunicat citat de Agerpres.
Pentru a asigura un sprijin profesorilor care fac educaţie remedială la clasă, în aceste prime săptămâni din noul an şcolar, o opţiune viabilă ar fi un sistem de afterschool susţinut de stat, mai subliniază fundaţia.
World Vision România continuă din luna octombrie programul „Şcoală după şcoală” în mediul rural pentru peste 5.000 de copii, prin intermediul acestuia oferind o masă caldă şi ore de educaţie remedială în regim afterschool.
(Oana Nistor)