Învăţământul online, pierderi „mari şi foarte mari”

Data: 20 Mai 2021

Sute de mii de elevi au avut de suferit în ultimul an şi jumătate de pe urma şcolii online, acest tip de învăţare ducând la „pierderi mari şi foarte mari”, a declarat ministrul educaţiei, Sorin Cîmpeanu, la un post de televiziune. El a precizat că „cifra elevilor care au avut pierderi depăşeşte ordinul sutelor de mii. Este vorba de elevi care au avut acces fără probleme la învăţământul online, iar pierderile sunt din cauza lipsei formării profesorilor, absenţei tehnologiei, a posibilităţilor de verificare. Sunt mult prea mulţi. Inechitatea este principala problemă a sistemului şi ea s-a amplificat mult, foarte mult”.

Ministrul educaţiei spune, totodată, că profesorii nu au putut avea feedback din partea elevilor, aşa cum erau obişnuiţi, mai ales când s-a lucrat cu camera video închisă, motiv pentru care este nevoie ca, în cazul în care se va mai învăţa online, să se lucreze cu camera deschisă. Pentru a face posibil acest lucru, vor fi revizuite procedurile, iar în contractul de şcolarizare va fi trecut în mod explicit ca părinţii, respectiv elevii majori, să-şi dea consimţământul. 

Sorin Cîmpeanu a adăugat că îşi pune mari speranţe în proiectul PROF, prin care se vor forma 28.000 de cadre didactice, proiect care „are trei particularităţi: se derulează la firul ierbii, adică în şcoală, se constituie 100 de baze de practică pedagogică, deci se derulează în şcoală, nu în alte locuri; se construieşte o punte între formarea iniţială şi formarea continuă şi o punte între învăţământul preuniversitar şi cel universitar. Sunt angrenate patru universităţi, 11 case ale corpului didactic, dar obiectivul este naţional, formarea, până în decembrie 2023, a unui număr de 28.000 de cadre didactice. Aduce, de asemenea, şi mentoratul mai aproape de şcoală”. (O. N.)