Noi lecţii „la înălţime” pentru elevi

Data: 10 Noiembrie 2023

În această săptămână au fost reluate lecțiile „Educație la Înălțime” cu o primă oprire la Delfinariul din Constanţa. Drona „Educație la Înălțime” va ajunge, în lecţiile următoare, la Castelul Hunedoara, Muzeul Satului Ma­ra­mureșean din Baia Mare, cetatea dacică Costești Cetățuie şi Peștera Cioclovina de Apă. De asemenea, spun organizatorii, în acest sezon, elevii vor urmări şi „o lecţie salvatoare” de la SMURD Târgu Mureș, o lecţie de la Iaşi despre refugiaţii ucraineni, dar şi o incursiune prin evenimentele și ex­pozițiile „Capitalei Culturale Europene 2023 - Timișoara” și o lecție recapitulativă despre obiectivele de dezvoltare durabilă. 

Toate lecțiile sunt transmise în zilele de luni și miercuri, de la ora 10:00, pe canalul de YouTube și pe pagina de Facebook „Educație la Înălțime”, iar ulterior vor fi difuzate și pe TVR 2. 

În cadrul proiectului se desfăşoară şi concursuri, iar elevii câştigători sunt recompensaţi cu premii în cărţi. „Orice profesor din România, din Republica Moldova sau din diasporă are acces gratuit la lecțiile «Educație la Înălțime». Profesorii care doresc să se înscrie în proiect pot avea elevi cu vârste cuprinse între 5 și 15 ani. Pentru a putea participa la lecţia online, în clasă este nevoie de un videoproiector sau un monitor mare, un laptop conectat la internet, boxe (opțional, pentru a se auzi în clasă) și multă curiozitate”, după cum informează organizatorii.​

De asemenea, aceştia subliniază că lecțiile „Educație la Înălțime” sunt „multidisciplinare și gândite să privească un subiect sau o temă din perspective surprinzătoare”. Lecţiile pot fi urmărite în cadrul mai multor discipline: istorie, geografie, biologie, cultură civică, educație socială, dezvoltare personală, fizică, istoria Holocaustului.
Proiectul „Educaţie la Înălţime” este derulat de Asociația „Însemne”, în parteneriat cu Departamentul pentru Dezvoltare Durabilă din cadrul Secretariatului General al Guvernului României și cu sprijinul Ministerului Edu­cației. (O. N.)