Servicii psihoeducaţionale prin telefon
Universitatea „Babeş-Bolyai” (UBB) din Cluj-Napoca a înfiinţat o linie telefonică pentru suportul psihologic al persoanelor afectate de COVID-19.
Numărul 0219081 poate fi apelat de luni până sâmbătă, în intervalul orar 12:00-20:00, după cum anunţă reprezentanţii UBB. „Pandemia de COVID-19 a avut consecinţe psihologice şi medicale majore la nivelul societăţii. Autorităţile au manageriat adecvat componenta medicală, dar cea psihologică a fost relativ ignorată, deşi aceasta are un rol fundamental asupra sănătăţii mintale a populaţiei în pandemie, cu impact asupra calităţii vieţii oamenilor şi a funcţionării socio-economice, şi chiar asupra transpunerii sfaturilor medicale în comportamentele individuale. Ministerul Sănătăţii, în parteneriat cu UBB, prin Clinica Universitară de Psihologie - Asociaţia de Psihoterapii Cognitive şi Comportamentale din România şi Fundaţia Vodafone România, a iniţiat un program naţional de asigurare a serviciilor de psihoeducaţie şi suport psihologic telefonic pentru reducerea stresului asociat pandemiei”, se arată într-un comunicat al UBB.
Specialiştii care vor răspunde la apeluri au fost pregătiţi pe baza unui protocol bazat pe dovezi validate ştiinţific, pornindu-se de la premisa unei intervenţii singulare, fiind mai degrabă un serviciu de prim ajutor psihologic cu o durată scurtă, nu o linie de psihoterapie sau consiliere pentru tratamentul tulburărilor psihice. Rectorul UBB, prof. univ. dr. Daniel David, a precizat că, în funcţie de interesul populaţiei, echipa de specialişti va putea fi extinsă. „Prin acest demers, implicăm autorităţile în mod formal în preocuparea pentru sănătatea mintală a oamenilor. Acum, oamenii, adulţi şi tineri, pot avea acces gratuit la cele mai avansate servicii psihologice de intervenţii cognitiv-comportamentale, într-un regim personalizat, bazat pe dovezi”, a explicat profesorul universitar.