Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură 60 de licee vor deveni centre de excelenţă în IT

60 de licee vor deveni centre de excelenţă în IT

Un articol de: Cristina Zamfirescu - 10 Ianuarie 2018

Ministerul Educaţiei Naţionale a aprobat criteriile de selecţie a liceelor care pot deveni Centre de Excelenţă în Tehnologia Informaţiei (CETI) în cadrul unui proiect care are ca obiectiv asigurarea condiţiilor optime de pregătire şi dezvoltare a elevilor din clasele IX-XIII capabili de performanţe înalte, profil matematică - informatică.

Potrivit unui comunicat MEN, în cadrul proiectului vor fi înfiinţate şi operaţionalizate 60 de Centre de Excelenţă în Tehnologia Informaţiei, fiecare centru urmând să beneficieze de un laborator IT dotat cu 26 de calculatoare performante şi o tablă interactivă.

Pentru a fi eligibilă, o unitate şcolară interesată trebuie să transmită ISJ/ISMB o scrisoare de intenţie prin care îşi asumă un program deschis de cel puţin 10 ore/săptămână adresat copiilor din comunitate interesaţi să participe la activităţi, pe o durată de cel puţin doi ani de la data punerii în funcţiune a centrului. Activităţile vor implica în mod direct copiii, iar inspectoratele şcolare judeţene vor aduce la cunoştinţa şcolilor din reţeaua judeţeană/municipiu programul centrelor selectate, care vor asigura pregătirea elevilor.

Procesul de selecţie va avea două etape. Prima etapă va fi realizată de fiecare inspectorat şcolar judeţean/ISMB pe baza a şapte reguli şi se va încheia cu desemnarea câte unui centru la nivelul fiecărui judeţ/sector. Etapa a II‑a presupune o evaluare efectuată de o comisie naţională, stabilită de MEN, în urma căreia vor fi selectate încă 13 centre la nivel naţional, din regiunile mai puţin dezvoltate, care obţin cele mai bune punctaje şi respectă principiul conform căruia, în fiecare judeţ, nu pot fi mai mult de două centre.

Implementarea proiectului „Promovarea şi susţinerea excelenţei în educaţie prin dezvoltarea competenţelor în disciplina Tehnologia Informaţiei” porneşte de la modelul japonez de a preda această disciplină şi de la necesitatea înfiinţării în ţara noastră a unor licee‑CETI care să ofere elevilor o pregătire avansată, calificată şi centrată pe aptitudinile şi nevoile lor de instruire, respectiv pe stimularea creativităţii, precizează sursa citată.