Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Cultură Tabloul „Adoraţia magilor“ se apropie din nou de public

Tabloul „Adoraţia magilor“ se apropie din nou de public

Data: 29 Septembrie 2014

Una dintre operele de tinereţe ale maestrului Renaşterii Leonardo da Vinci - „Adoraţia magilor“ - este pe cale de a intra din nou în circuitul expoziţional, restaurarea lucrării mergând bine. „Am făcut trei sferturi din lucrările de curăţare şi caracteristicile artistice ale lui Leonardo sunt deja foarte vizibile“, a declarat agenţiei France Presse Marco Ciatti, director al Opificio delle Pietre Dure. Tabloul este realizat în perioada tinereţii lui Leonardo da Vinci şi nu a fost terminat, din pricina plecării acestuia la Milano, în anul 1481. Lucrarea are dimensiunile 246 cm pe 243 cm şi de-a lungul timpului a suferit diverse încercări improprii de restaurare, care au făcut şi mai grea misiunea actuală a maeştrilor restauratori florentini. 

Unul din componenţii echipei de restauratori, Roberto Belluci, a explicat în detaliu situaţia: „Timp de secole au fost aplicate diferite materiale pe tablou.

S-au degradat, stratificat, aglomerat între ele şi, prin urmare, a trebuit să intervenim selectiv pentru a putea ajunge încetul cu încetul, cu blândeţe, la imaginea pe care vrem să o obţinem“.

După încheierea lucrărilor de restaurare a operei, aceasta va fi expusă în cadrul Galeriei Uffizi din Florenţa, probabil în anul 2015. (Dan Cârlea)