Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
Universităţile private solicită ajutor de la Stat
Conducerea Uniunii Universităţilor Particulare Acreditate din România (UUPAR) a cerut sprijin de la Stat pentru învăţământul particular românesc, afirmând că numai aşa se poate crea o competiţie corectă şi se elimină discriminările la care sunt supuşi studenţii care nu învaţă la stat. Preşedintele UUPAR, Aurel Ardelean, care este şi rectorul unei universităţi private din Arad, arată că învăţământul universitar românesc „trebuie finanţat în funcţie de calitate şi performanţe şi nu de apartenenţa la o formă sau alta de proprietate“. „Învăţământul particular cuprinde, în prezent, 38,5% din totalul studenţilor din sistemul naţional de învăţământ, un corp didactic de valoare, o curriculă modernă, fiind angajat în realizarea mai multor proiecte, granturi naţionale şi internaţionale. În sistemul actual de finanţare sunt discriminate nu doar universităţile particulare, plătitoare de taxe şi impozite, ci şi studenţii acestora, părinţii şi familiile lor, care, de asemenea, fiind salariaţi, sunt plătitori de taxe şi impozite“, a mai precizat UUPAR, conform Mediafax. UUPAR consideră că „dreptul de a încheia contracte de finanţare cu Statul român trebuie acordat acelor universităţi care îndeplinesc condiţiile de calitate a serviciilor academice şi sociale pentru studenţi, respectiv cele care obţin calificativele prevăzute în standardele ARACIS (Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior)“. Ca forme de ajutor de la Stat, UUPAR aminteşte, printre altele, alocarea unui număr de locuri bugetate de Stat la facultăţi private, acordarea de subvenţii speciale de la bugetul de stat, sub formă de burse, construirea de cămine studenţeşti, cantine, săli de sport sau facilitarea achiziţionării unor active constând din imobile. Faptul că universităţile particulare nu au fost consultate în elaborarea noii legi a învăţâmântului şi nu au o reprezentare corespunzătoare în comisiile de învăţământ ale Ministerului Educaţiei dovedeşte, de asemenea, marginalizarea acestor universităţi. Se eludează, în mod voit, funcţia publică a învăţământului superior particular şi faptul că acesta oferă pieţii muncii, fără nici un fel de cheltuieli bugetare, prin forme specifice, fie ele centrale sau ale autorităţilor locale, o forţă de muncă calificată superior“, conform UUPAR.