Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială 14 zile pentru a returna bunurile cumpărate online

14 zile pentru a returna bunurile cumpărate online

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 05 Ianuarie 2014
Consumatorii români beneficiază, de la 1 ianuarie, de noi norme de protecţie atunci când fac achiziţii online, prin e-mail sau telefon. Tot de la această dată, taxările suplimentare în cazul telefoanelor sunt interzise, iar suprataxele pentru utilizarea cardurilor de credit vor fi plafonate. 
 
La 1 ianuarie, în toate statele membre UE, inclusiv România, au intrat în vigoare noi reglementări privind achiziţia de bunuri prin intermediul tranzacţiilor online, prin telefon ori e-mail. De asemenea, vor fi eliminate taxele suplimentare sau alte costuri nemenţionate înainte de a face comanda. Astfel, noile drepturi le vor oferi celor aproximativ 507 milioane de consumatori europeni mai multă protecţie ori de câte ori îşi fac cumpărăturile în UE, indiferent dacă merg la magazine sau cumpără online. „În baza noilor norme, aveţi la dispoziţie 14 zile pentru a returna bunurile pe care le-aţi cumpărat online sau pe care le-aţi comandat prin telefon sau e-mail. Aveţi dreptul să vă răzgândiţi, fără a invoca un motiv special. Această perioadă de reflecţie se aplică în întreaga Uniune“, se arată într-un comunicat al Comisiei Europene.
 
În cazul în care consumatorul decide să anuleze comanda în intervalul de timp menţionat mai sus, comercianţii trebuie să-i ramburseze banii, inclusiv costurile de livrare, în termen de 14 de zile. Vânzătorii care doresc ca, în situaţia returnării bunurilor, cheltuielile aferente să fie suportate de clienţi, trebuie să precizeze din start acest lucru. Sub incidenţa noilor reglementări intră şi tranzacţiile încheiate pe site-urile de licitaţii ori ale celor realizate de către comerciant la domiciliul clientului. Legislaţia interzice, de la 1 ianuarie, utilizarea opţiunilor predefinite pentru cumpărăturile online. „De exemplu, când este achiziţionat un bilet de avion, nu veţi sfârşi prin a achiziţiona, în mod neintenţionat, şi o asigurare de călătorie. Până acum, consumatorii care doreau să renunţe la servicii suplimentare trebuiau să debifeze anumite rubrici“, subliniază comunicatul CE.
 
Comercianţii va trebui să indice în mod clar costul total al unui produs sau serviciu, consumatorul nemaifiind obligat să suporte taxe suplimentare sau alte costuri care nu au fost semnalate înainte să realizeze comanda. De asemenea, suprataxele pentru utilizarea cardurilor de credit vor fi plafonate, comercianţii nemaiputând percepe taxe mai mari decât costul real pe care îl suportă pentru a pune la dispoziţie acest mijloc de plată.
 
Noile norme le interzic operatorilor să aplice în cazul numerele de telefon cu suprataxă tarife mai mari decât cele percepute pentru convorbirile standard. Pachetul legislativ a fost adoptat în 2011, ţările membre UE având obligaţia de a transpune noile reglementări în dreptul intern al protecţiei consumatorilor până la sfârşitul lui decembrie 2013. (Oana Nistor)