Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială ANPC: Nu sunt șanse ca păgubiții Blue Air să primească banii înapoi

ANPC: Nu sunt șanse ca păgubiții Blue Air să primească banii înapoi

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 20 Iulie 2022

Blue Air se pregăteşte să iasă din piaţă şi tergiversează primirea procesului-verbal privind amenda aplicată de ANPC şi obligaţia de a returna banii consumatorilor păgubiți, a afirmat preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Horia Constantinescu, într-o conferinţă de presă.

Constantinescu a spus că, din păcate, nu prea sunt şanse ca oamenii să-şi primească banii înapoi, atâta timp cât compania nu şi-a plătit de trei luni nici măcar propriii angajaţi. 

„Am primit mailuri de la angajaţi ai Blue Air care ne spun: de unde să dea banii clienţilor dacă nici nouă nu ne dau”, a susţinut preşedintele ANPC, potrivit Agerpres.

El a precizat că tot ce conţine procesul-verbal a fost discutat cu un reprezentant al companiei, la sediul ANPC.

„Am discutat punctual situaţia la noi la birou, inclusiv ce s-a întâmplat cu banii consumatorilor. Au fost 73.000 de consumatori vătămaţi, cărora nu li s-au rambursat banii, nici măcar portofelul electronic nu era funcţional. El (reprezentantul Blue Air, n.r.) a admis că acesta este numărul consumatorilor vătămaţi”, a arătat Constantinescu.

De cealaltă parte, compania Blue Air a anunţat, printr-un comunicat, că va solicita în instanţă anularea procesului-verbal prin care a fost amendată de ANPC, pe care îl consideră ilegal şi discriminatoriu, şi subliniază că nu va mai comenta speţa până când justiţia va pronunţa o sentinţă definitivă.

Săptămâna trecută, Autoritatea pentru Protecţia Consumatorilor a amendat Blue Air cu 2 milioane de euro pentru anularea a peste 11.000 de zboruri în perioada 30 aprilie 2021 - 30 aprilie 2022, obligând compania să returneze clienţilor banii în maximum zece zile. (C. Z.)