Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Aproape 10 milioane de apeluri la 112

Aproape 10 milioane de apeluri la 112

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 22 Ianuarie 2025

Circa 9,76 milioane de apeluri au fost primite la Serviciul de urgenţă 112 în 2024, mai puţine faţă de anii anteriori (10,48 milioane în 2023, 10,24 milioane în 2022, 10,33 milioane în 2021), a informat Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS), administratorul Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă.

Din totalul apelurilor de anul trecut, 60,45% au reprezentat urgenţe. „Diferenţa de 39,55% au fost apeluri care nu au necesitat intervenţia agenţiilor Ambulanţă, Poliţie, ISU-SMURD, Jandarmerie sau Salvamont”, arată STS. Cele mai multe dintre urgenţele înregistrate la 112 au fost medicale - 63,39%. Potrivit STS, au scăzut „semnificativ” apelurile abuzive și cele care vizează non-urgențele, fapt care se datorează atât colaborării instituției cu entități ale statului și operatori din sectorul comunicaţiilor, cât și parteneriatului cu Ministerul Afacerilor Interne care i-a sancționat pe cei care au apelat abuziv 112 şi campaniilor de conştientizare privind utilizarea serviciului.

Cele 9,7 milioane de apeluri au fost distribuite de operatorii STS astfel: către Ambulanţă - 48%, Poliţie - 24,57%, ISU-SMURD - 19,05%, Jandarmerie - 6,21% și către alte agenţii - 2,17%.

Cetăţenii cei mai responsabili care au sunat la 112 sunt din judeţul Cluj, unde 70,32% dintre apeluri erau cu adevărat urgențe, urmaţi de cei din Bucureşti-Ilfov - 69,09%, Bihor - 68,91%, Timiş - 68,24%. La polul opus se găsesc județele Gorj, unde doar 43,74% au fost urgențe, și Covasna - 45,29%. În privința apelurilor abuzive, de tipul celor care aduc injurii operatorilor sau transmit o alertă falsă, cele mai multe au fost în Mehedinți (42,91% din total) și Argeș (40,61%). (C.Z.)