Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Atac electronic împotriva clienţilor BRD

Atac electronic împotriva clienţilor BRD

Data: 11 Mai 2008

▲ Mai mulţi clienţi ai băncii au primit mailuri prin care li se cer datele de identificare, sub pretextul unui sondaj făcut de BRD ▲ „Felicitări! Aţi fost ales pentru a lua parte la primul nostru sondaj online. Părerea ta pentru noi contează“, se arată în mail ▲ Bancpost a luat decizia să oprească, de la tranzacţiile cu numerar, cardurile sale de salarii Millenium, după ce a fost semnalată o creştere a încercărilor de fraudă împotriva posesorilor acestui tip de card ▲

La câteva zile după ce mii de clienţi ai Bancpost au anunţat că li s-au furat banii de pe carduri, BRD-ul şi Banca Transilvania se confruntă cu probleme similare. Clienţii sunt în pericol să rămână cu cardurile goale din cauza unui atac de tip phishing. În cazul BRD, mai mulţi clienţi ai băncii au primit mailuri prin care li se cer datele de identificare, sub pretextul unui sondaj făcut de BRD. „Felicitări! Aţi fost ales pentru a lua parte la primul nostru sondaj online. Părerea ta pentru noi contează“, se arată în mail. Conform BRD, atacul este coordonat de pe un server din Amsterdam, Olanda. În schimbul timpului acordat de către cei care completează sondajul de opinie, este promis un cadou de 20 de euro, pentru care este necesar să fie reconfirmate datele contului de card. Banca avertizează clienţii să nu pice în plasa hoţilor virtuali, care cer informaţii precum numărul cardului, codul PIN sau parola. BRD informează că adevăraţii reprezentanţi ai băncii au deja aceste informaţii, într-o bază de date. Totodată, BRD informează că site-urile web au fost dezafectate, dar atacurile pot continua. În cazul Băncii Transilvania, hoţii au pretins că instituţia bancară introduce un nou sistem obligatoriu pentru posesorii de carduri, iar cei care nu vor trimite datele personale se vor trezi cu cardurile blocate.

Fraudă şi la Bancpost

Bancpost a luat decizia să oprească de la tranzacţiile cu numerar cardurile sale de salarii Millenium, după ce a fost semnalată o creştere a încercărilor de fraudă împotriva posesorilor acestui tip de card, au anunţat, joi, oficiali ai băncii. Deoarece, în perioada sărbătorilor de Paşti, s-a observat o creştere a numărului de tranzacţii suspecte cu carduri de salarii tip Millenium, Bancpost a luat, de urgenţă, măsuri pentru protecţia clienţilor săi. Banca a oprit, de la tranzacţiile cu numerar la ATM, cardurile asupra cărora au existat suspiciuni de fraudă, măsura aplicându-se doar cardurilor de tip Millenium. Pentru evitarea, în viitor, a unor situaţii similare şi creşterea gradului de protecţie, toate cardurile blocate sunt în curs de a fi re-emise, clienţii urmând a fi anunţaţi când vor reintra în posesia lor; cei care au cardul blocat pot efectua operaţiuni fără comision la POS-urile comercianţilor şi pot ridica sume din cont, pe baza actelor de identitate, la casieriile unităţilor Bancpost începând cu 2 mai.

Call-center, pentru a afla situaţia conturilor

Clienţii Bancpost au acces nonstop la call-center-ul băncii, unde pot primi informaţii legate de situaţia contului. Un număr de 51 de unităţi au avut program prelungit, până la orele 20:00, în zilele de joi, 8, şi vineri, 9, mai, şi au fost deschise, pentru lucrul cu publicul, şi în zilele de sâmbătă, 10, şi duminică, 11 mai, între orele 10:00-15:00. Lista completă a acestora este disponibila pe www. bancpost.ro şi la operatorii call-center, telefon: 408.50.50. Totodată, Bancpost va despăgubi, integral, posesorii cardurilor la care s-a constatat frauda. După închiderea anchetei, salariaţii îşi vor putea folosi din nou cardurile. Bancpost este membră a Grupului Eurobank EFG, o organizaţie bancară internaţională cu active totale de peste 68,4 miliarde de euro. Grupul are peste 22.000 de angajati şi oferă produsele şi serviciile sale atât prin reţeaua proprie, de peste 1.500 de sucursale şi puncte de vânzare, cât şi prin canale alternative de distribuţie.