Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Atenție la detaliile ofertelor on-line de Black Friday

Atenție la detaliile ofertelor on-line de Black Friday

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 05 Noiembrie 2020

Unele magazine mari au dat deja startul sezonului de reduceri, iar potențialii cumpărători sunt sfătuiți să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze și să fie atenți mai ales la detaliile ofertelor de pe site-urile de cumpărături on-line. Consumatorul trebuie să nu uite că are 14 zile în care poate renunța la un produs comandat on-line, fără să invoce vreun motiv.

Având în vedere că suntem în perioada marilor reduceri de preţuri, cum este Black Friday, directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Paul Anghel, a făcut câteva recomandări, mai ales pentru cumpărătorii care preferă mediul on-line.

„Situaţia actuală, creată de evoluţia pandemiei de COVID-19, a condus la intensificarea comerţului on-line. Acest tip de afacere se bazează pe relaţia de încredere într-o măsură mult mai mare decât comerţul tradiţional şi, totodată, mediul virtual expune consumatorul unor riscuri noi. (…) Consumatorii trebuie să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze, să fie extrem de vigilenţi şi să acorde maximă atenţie tuturor detaliilor, în special în perioada marilor reduceri de preţuri, cum este Black Friday, care rămâne evenimentul care atrage cei mai mulţi cumpărători în mediul on-line. Recomand verificarea preţurilor prin consultarea site-urilor care afişează preţuri comparative pentru acelaşi produs”, a declarat Anghel, pentru Agerpres.

De asemenea, consumatorul trebuie să ştie că, din momentul în care a primit un produs comandat on-line, are dreptul de a renunța la achiziție şi 14 zile pentru a returna produsul, dacă nu este mulţumit de el, fără să invoce vreun motiv. În cazul returnării produsului, consumatorul îşi poate primi suma de la comerciant în termen de 14 zile de la primirea produsului. 

„Anul acesta, Black Friday se va desfăşura în condiţii speciale faţă de anii precedenţi şi, în cazul în care consumatorii consideră că drepturile le-au fost încălcate, le recomand să ne semnaleze orice abatere şi îi asigurăm că Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor le va acorda tot sprijinul”, a subliniat Anghel.

Potrivit comisarului ANPC, cumpărăturile din perioada Black Friday pot fi făcute în siguranţă dacă „întocmiţi o listă cu produsele pe care doriţi să le achiziţionaţi şi cu preţurile actuale ale acestora. Acest lucru vă va ajuta să evitaţi falsele reduceri de preţuri, de exemplu atunci când comercianţii măresc preţul şi aplică procentul de reducere la preţul astfel majorat”, spune Anghel.

El recomandă, în cazul în unei comenzi on-line, verificarea, înainte de a trimite comanda, dacă preţul fiecărui produs din coşul de cumpărături este acelaşi cu preţul redus indicat atunci când a fost ales produsul.

(Cristina Zamfirescu)