Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
Austeritate energetică în Germania
Guvernul german a lansat o campanie de promovare a economiei de energie la nivel naţional, prin care încearcă să-i determine pe cei circa 80 de milioane de cetăţeni ai săi să consume mai puțină energie și combustibili, atât acasă, cât şi la locul de muncă, relatează agenţiile AFP şi EFE.
„Cel care economiseşte energie ajută Germania să devină mai puţin dependentă faţă de importurile ruseşti şi pune o piatră la construcţia edificiului pentru climă”, a spus ministrul economiei şi climei, ecologistul Robert Habeck, care a prezentat iniţiativa denumită „80 de milioane, uniţi în schimbarea energetică”, avertizându-i, totodată, pe germani că îi aşteaptă „o toamnă şi o iarnă dificile”.
Campania cu afişe publice, destinată atât mediului de afaceri, cât şi populaţiei, a fost lansată pentru a încuraja anumite obiceiuri, precum utilizarea transportului public în locul maşinii personale sau reducerea folosirii aerului condiționat.
Ministrul Habeck va fi primul care va adopta aceste măsuri. El a promis că vara va porni aerul condiţionat numai la temperaturi mai mari de 26 de grade Celsius, iar iarna va reduce încălzirea.
Campania, la care s-au raliat și marile organizaţii sindicale şi patronale germane, include şi crearea unui site dedicat şi a unei linii telefonice unde vor fi oferite sfaturi despre modalităţile de economisire a energiei.
Împreună cu obiectivul austerităţii energetice „ca sarcină a întregii ţări”, trebuie, de asemenea, „garantat că iarna nu se instalează în gospodăriile cu venituri mici”, a mai declarat ministrul citat, referindu-se la măsurile de ajutorare a cetăţenilor defavorizați pentru ca aceștia să poată plăti facturile la energie. (C. Z.)