Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Autostrada Transilvania ar putea costa triplu faţă de cât se estimase iniţial

Autostrada Transilvania ar putea costa triplu faţă de cât se estimase iniţial

Data: 25 Octombrie 2007

▲ Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, susţine că autostrada va costa mult mai mult deoarece au crescut preţurile la materialele de construcţii şi pentru că forţa de muncă este mult mai scumpă ▲ Fostul ministru al Transporturilor, Radu Berceanu, este de părere că preţul autostrăzii va fi triplu faţă de cât se estimase iniţial ▲ Iniţial, reprezentanţii CNADNR au estimat că statul va trebui să plătească peste 4 miliarde de euro ▲ Autostrada va avea 415 kilometri, din care peste 55 de kilometri de poduri şi viaducte, 94 de pasarele, 58 de pasaje peste autostradă şi 16 noduri rutiere ▲

Autostrada Transilvania (Borş - Braşov) va costa mai mult decât fusese estimat iniţial, în urma creşterii preţului materialelor de construcţie şi a salariilor muncitorilor, a declarat ministrul Transporturilor, Ludovic Orban. „Este prematur să spunem un preţ pentru că nu ştim exact. Scumpirea este determinată de cauze obiective, pentru că de la data la care Guvernul Năstase a fost făcut studiul de prefezabilitate a crescut preţul materialelor şi al forţei de muncă. Acel studiu nu prevedea costuri clare şi din păcate nu era clar nici în ceea ce priveşte soluţia tehnică pentru că acum au fost necesare soluţii noi, precum construirea unor viaducte, care au ridicat preţul“, a explicat Orban, după o întâlnire cu reprezentanţii companiei Bechtel. Ministrul a spus că Bechtel va lucra şi în această iarnă pentru accelerarea construcţiei. „Noi lucrăm mai repede şi deja am depăşit graficul de lucrări pe o porţiune de 42 de kilometri, între Câmpia Turzii şi Gilău, şi sperăm să se poată circula pe această porţiune în 2008“, a explicat reprezentantul Bechtel, Bogdan Sgârcitu. Bechtel a reuşit să finalizeze, în proporţie de 33%, lucrările pe porţiunea Câmpia Turzii - Gilău, pe cei 42 de kilometri urmând să se poată circula în noiembrie 2008. „Bechtel a accelerat lucrările, ceea ce poate duce la scăderea preţului final de construcţie al autostrăzii, deoarece cu cât se lucrează mai încet cu atât se cheltuiesc mai mulţi bani. Din păcate, lucrările sunt întârziate şi de exproprieri, pe tronsonul cel mai avansat fiind expropriate circa 65% din terenurile necesare, iar pe al doilea tronson pe care Bechtel lucrează, Suplacu de Barcău - Borş, exproprierile fiind realizate în proporţie de 80%“, a explicat Mihai Grecu, director general la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale.

Berceanu crede că autostrada va costa triplu

Bechtel va demara lucrări la alte două tronsoane în 2008, respectiv Cluj Vest - Mihăieşti şi Mihăieşti - Suplacu de Barcău. Fostul ministru al Transporturilor, Radu Berceanu, a precizat că sunt dovezi clare că statul va trebui să plătească triplu pentru construcţia Autostrăzii Transilvania, de la 2,2 miliarde de euro, aşa cum se preconizase iniţial în studiul de prefezabilitate, la şapte miliarde de euro. „Este clar că preţul va creşte de trei ori, de la 2,2 miliarde la 7,2 miliarde euro, aşa cum am arătat în numeroase rânduri. Din păcate văd că acum nu se ştie exact cu cât se scumpeşte, dar relaţia domnului director de la Compania de Autostrăzi cu reprezentanţii Bechtel este din ce în ce mai străvezie, mai ales că domnul Grecu a aprobat ca Bechtel să primească 75% din bani pe ce lucrează fără aprobarea consultantului care supraveghează acest contract“, a spus Radu Berceanu. Iniţial, reprezentanţii CNADNR au estimat că statul va trebui să plătească peste 4 miliarde de euro pentru Autostrada Transilvania, deoarece studiul de prefezabilitate nu a prevăzut costuri referitoare la o gamă largă de produse necesare în construcţie, de la materiale la studii tehnice clare. Bechtel va trebui să finalizeze lucrările la Autostrada Transilvania în februarie 2013. În 2007, compania americană are alocat un buget în valoare de 184 milioane de euro, iar bugetul de anul viitor s-ar putea ridica la aproximativ 500 milioane de euro. Autostrada va avea 415 kilometri, din care peste 55 de kilometri de poduri şi viaducte, 94 de pasarele, 58 de pasaje peste autostradă şi 16 noduri rutiere.