Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
Biletele de avion nu se vor scumpi în 2008
▲ Reprezentanţii companiilor aeriene susţin că, cel puţin în orarul de vară, care se termină pe 25 octombrie, companiile nu vor scumpi biletele de avion, deoarece acestea au fost contractate deja ▲ Piaţa aeriană, fără companiile low-cost, a crescut cu 15% în primele şase luni, sub ritmul înregistrat în anii anteriori, de 20%, dar România rămâne una dintre ţările cu cele mai importante rate de creştere din Europa ▲
Biletele de avion nu se vor scumpi în acest an pe piaţa românească, în pofida evoluţiilor negative ale preţului combustibililor, companiile aeriene preferând să câştige pasageri sau cote de de piaţă, au declarat ieri reprezentanţi ai pieţei. „Creşterea costului carburanţilor determină iremediabil creşterea preţurilor la bilete, dar nu cred că asta se va întâmpla în acest an în România, deoarece piaţa este încă în creştere şi cred că liniile aeriene nu vor face o astfel de mutare“, a precizat Cătălin Radu, director Aviaţia Civilă din Ministerul Transporturilor. Reprezentanţii companiilor aeriene susţin că, cel puţin în orarul de vară, care se termină pe 25 octombrie, companiile nu vor scumpi biletele de avion, deoarece biletele au fost contractate deja, iar unul dintre motivele pentru care biletele nu se vor scumpi în acest an este găsit în condiţiile pieţei, care nu va mai creşte în acelaşi ritm din ultimii ani. Creşterea preţurilor, condiţionată de combustibili „În orarul de vară nu se mai pot scumpi biletele, sigur că preţul combustibililor, dacă va creşte din nou, va duce la o creştere a biletelor. Problema este că evoluţiile economice afectează piaţa, în sensul scăderii numărului de pasageri, astfel încât este greu să scumpeşti“, a spus vicepreşedintele Carpatair, Dan Andrei. Piaţa aeriană, fără companiile low-cost, a crescut cu 15% în primele şase luni, sub ritmul înregistrat în anii anteriori, de 20%, dar România rămâne una dintre ţările cu cele mai importante rate de creştere din Europa, potrivit Asociaţiei Internaţionale de Transport Aerian (IATA). Blue Air, liderul pieţei low-cost din România, a estimat pentru 2008 o creştere cu 30% a afacerilor, după de în ultimii ani înregistrase dublarea de la an la an a cifrei de afaceri. Conform IATA, creşterea preţului la kerosen a majorat de la 13 la 35% nivelul costurilor generale pentru companiile aeriene. În aceste condiţii, IATA se aşteaptă ca în 2008 companiile aeriene din întreaga lume să înregistreze pierderi cuprinse între 2,3 şi 6,1 miliarde de dolari. Anul trecut, traficul aerian s-a cifrat la circa 7,9 milioane de pasageri, din care circa 1,8 milioane de pasageri au ales cursele low-cost, restul preferând cursele de linie all-inclusive. Ponderea traficului low-cost a depăşit 20% din traficul total, în condiţiile în care, la începutul anului trecut, cota de piaţă atingea circa 9%, iar în 2006 traficul low-cost înregistrase 1,4 milioane de pasageri în România. Deşi tendinţa utilizării curselor cu aeronave este în creştere, companiile de zbor fac tot posibilul pentru ca numărul pasagerilor să crească şi mai mult. De altfel, transportul aerian este considerat cel mai sigur, comparativ cu celelalte tipuri de transport.